1

Onderwerp: Regenboog brug

Hoi,

Wie kan mij helpen. Ik moet een project maken van 2 taarten verbonden met een regenboogbrug.
Nu vind ik het vrij eng om de brug van icing te maken omdat de taart 150 km moet reizen.
Heeft iemand een idee, het hoeft  niet perse eetbaar te zijn, maar het moet er wel professioneel uitzien.
Er is ook ander suikerwerk, waar ze ook snoepjes van maken, maar hier ben ik niet in thuis, misschien weet iemand hoe je daarmee werkt.
Alvast bedankt.

Groetjes Petra

2

Re: Regenboog brug

In de webshop hebben ze van Ballina toch een soort fondant dat keihard en stevig wordt ?

Dan zou ik daar mooie gelijke rolletjes van maken en die naast elkaar leggen (plakken) en dan over iets ronds laten drogen zodat het een half ronde brug wordt in regenboog kleuren...?

3

Hoi Nicole,

Dat is een idee, is dat niet ook heel breekbaar?
Ik zat ook aan de candy melts uit de webshop te denken, zijn deze na een beetje afkoelen nog kneedbaar?

Groetjes Petra

4

Kun je de taarten en de brug niet apart vervoeren? zodat je hem op de lokatie pas verbind met de brug. Dan loop je al veel minder risico dat er iets breekt.

groetjes Crystal
Mijn taarten zien? -->Crystal's creaties

5

Petra bedoelt volgens mij pastillage, heb er nog nooit mee gewerkt maar is denk ik een goede keuze. Wat ik ervan gehoord heb, wordt het keihard en breekt het niet snel.... Volgens mij hebben enkele mensen van hier er al wandjes en dergelijke van gemaakt, zoals het hoofdeind van een bed en zo.

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

6

Lynneke heeft al een heel goed idee. Alles apart vervoeren, op locatie pas de brug er aan zetten. Ik weet niet of je hem zelf vervoert of dat het op gehaald wordt. Anders moet je je opdrachtgevers maar even uitleggen hoe ze de brug vast maken.....

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

7

Hoi allemaal,

Bedankt voor de tips.
Ik vervoer de taart niet zelf. Toch durf ik alles niet los mee te geven, dan kan het ook breken.
Misschien is de pastillage dan een beter idee.
Maar ik sta nog steeds open voor nieuwe ideeen.

Groetjes Petra

8

Hallo Petra,

Als je de pastillage niet te dun uitrolt  (5mm) en een goede week laat drogen (is echt belangrijk want als de pastillage niet goed droog is breekt het sneller) is het stevig genoeg.  Voor het vervoeren zou ik dan alles ondersteunen met foam of keuken papier. Dat kan voorzichtig door de andere persoon weggehaald worden.

groetjes Francisca