1 Laatst bewerkt door Petra81 (12-10-2007 17:01)

Onderwerp: Bruidstaart

Mijn tweede bruidstaart en ook meteen mijn laatste. Ik doe geen bruidstaarten meer. Het ging bij deze ook weer helemaal mis. Eerst laag bekleden was veels te dun, dus maar besloten om er nog een dunne laag overheen te leggen. Die scheurde dus helemaal door :(, kon alles eraf trekken en wegmieteren.
Poging twee dikker uiterold, dat ging redelijk maar overal kleine scheurtjes, weet ook echt gelijk weer waarom ik niet met fondant kan werken (dit is marsefond), geef mij maar gewoon marsepein!
Het bruidspaar was er gelukkig blij mee, ik heb ze korting aangeboden vanwege de scheurtjes maar ik kreeg gewoon het hele bedrag van ze.
Ik heb een direct geflitste foto gebruikt (normaal flits ik indirect), op de foto valt het allemaal niet zo op dus maar in het echt was het best erg.

Ze hadden zelf een topper gekocht voor op de taart, vandaar dat de bovenkant zo kaal is.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XH8BIEQM.jpg

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

2

Re: Bruidstaart

He wat balen dat je marsefond zo scheurde maar aan de foto kan je niets zien! Hij is prachtig!
Heb je eerst deukjes gemaakt en toen (parelmoer?) pareltjes erin gedaan?

3

Ik vind m prachtig, stijlvol en gewoon mooi! Niks te zien van de scheurtjes. Maar kan me voorstellen dat je er goed van baalde dat het scheurde.

Groetjes Amy
Taartjes kijken? Ga naar: www.sweetpie.mijnalbum.nl of www.smultaartjes.nl

4

Je ziet er inderdaad niets van op de foto, ik vind het een erg mooie taart ;)

5

Jij ziet misschien de "mankementen" maar op de foto ziet je taart er helemaal geweldig uit!!

Goed gedaan!! :thumb:

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

6

Ik denk dat je zelf snel te kritisch bent en ik kan me ook wel voorstellen dat je er van baalt. Gelukkig was het bruidspaar zelf wel tevreden.
Zo op de foto vind ik de taart ook rustig en mooi.

groeten Annemieke
Cake It

7

Prachtige taart is het geworden!!

8

Ik zie op de foto niks van de scheurtjes en zo ziet tie er supermooi uit maar ik snap heel goed dat je baalt en denkt dit doe ik nooit meer!

Ik begin er voorlopig nog niet aan!

9

Mooie taart geworden

liefs mell

IK vind het een hele leuk bruidstaart hoor je pareltjes zitten prima recht en dan is best lastig!
leuk ook de felle bloemetjes daar frist de taart leker van op.
de scheurtjes zijn wsch het gevolg van te kort kneden je moet kneden tot je geen scheurtjes meer krijgt als je de homp dubbelvouwd of tot het een beetje begint te plakken.
Succes er komt vast toch nog wel een volgende denk ik zo.

Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

11

Mmmm.... moeilijk iets "negatiefs" over te zeggen want zo op de foto ziet ie er echt schitterend mooi uit...

Geef de moed niet op hoor Petra!!!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

12

Ik kan snappen dat je er zo overdenkt, maar het is eigenlijk jammer joh! Je kan het hartstikke goed. Wellicht word je er wat te zenuwachtig van?? omdat je weet dat het een bruidstaart is en dat je (als het goed is) maar

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

13

Ik vind hem mooi...maar ja, wie ben ik?

Je hart fluitsert, luister goed!

14

Heel mooi, en ook lie met dat roze erbij!! Supergedaan hoor Petra!! :Y Wel onwijs balen dat het zo tegenzat, ook ik vind fondant een stuk moeilijker dan marsepein.....

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

15

He wat jammer dat je zo'n rotgevoel hebt over deze taart! Hij ziet er toch wel heel mooi uit hoor :Y ! Je volgende bruidstaart kan toch met prachtige gekleurde marsepein of mooi ivoorkleurig....?

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

16

Ik vindt het heel mooi uitzien. Aardig van de bruidspaar om jou toch de volle bedrag te betalen.

Groetjes Tweety!

17

Ik sluit me aan bij de rest, ik zie "alleen maar" een hele mooie bruidstaart :Y. Ik snap wel dat je baalt als het niet helemaal zo wordt als je had gewild, maar niet te kritisch zijn hoor, dit is echt een prachtige taart! Misschien de volgende keer aangeven dat je alleen met marsepein werkt en dat een spierwitte taart dan niet mogelijk is?

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

18

Ziet er vanuit hier toch prima uit! Gewoon doorgaan met taarten maken hoor!

Groetjes, Ria
"Le talent, ça n'existe pas, le talent, c'est avoir l'envie de faire quelque chose."

19

Wat een prachtige bruidstaart! Ik vind die gekleurde bloemetjes zo'n leuke toevoeging :)

20

Ik vind het een hele mooie taart!!
Ik snap ook helemaal wat je bedoelt... ik en fondant kunnen ook niet door 1 deur...

groetjes Crystal
Mijn taarten zien? -->Crystal's creaties