1

Onderwerp: botercremevulling en dan aardbeiensmaak erdoor... kan dit??

hoi iedereen.
Van de week ga ik mijn eerste taart maken... tenminste proberen.
Nou wordt de vulling van botercreme.

Maar nou is mijn vraag.... kan ik daar iets van aardbeiensap of puree... of siroop doorheen mengen zodat het roze wordt en een aarbeiensmaakje krijgt.

Als afwerking heb ik rolfondant... Ik weet dat het samen kan met botercreme, maar dus niet of ik op deze manier de vulling qua kleur en smaak kan aanpassen en dit dan ook samen kan met de fondant.

Ik hoor het graag van jullie....

groet,
Dominique

2

Re: botercremevulling en dan aardbeiensmaak erdoor... kan dit??

Roze maken kan met kleurstof, hoewel het schijnt dat botercr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Misschien kan je de ene helft van de botercreme gewoon maken volgens recept zodat je dat kan gebruiken voor afsmeren en het maken van een dijkje.
En dan de andere helft kleuren en gebruiken voor de vulling.
Dan weet je in iedergeval zeker dat je fondant niet gaat smelten omdat je er iets extra's doorheen hebt gedaan.

4

bedankt voor jullie reacties!!!
Ik heb trouwens net op de site een stukje gelezen waar ze wat aarbeiensaus van dr. oetker door de botercreme had gedaan en dat was ook goed gegaan.

Weet alleen nog niet of dat dan ook nog met de fondant kan, maar dat kan ik dan inderdaad wel gebruiken als vulling.

Enig idee waar ik de taart anders mee kan afsmeren voordat ik de fondant erop zet??

Sorry hoor, ben echt een beginner, wordt mijn allereerste taart met fondant en creme en versiersels.

En royal icing hoe maak ik dat als ik geen eiwitpoeder heb?

Nou alvast weer bedankt!

groet, Dominique

5

Ik heb de botercreme al heel vaak gekleurd en dat gaat prima onder fondant. laatst nog bruine chocoladeboter gebruikt om af te smeren en daar lichtgroene fondant over gedaan. Zag je niks van en het kwam er niet doorheen. Ik heb er ook wel eens likeur ingedaan om een smaakje te geven. Geen probleem mee gehad.
Groetjes Fatima

Groetjes Fatima

6

Ik heb ook vaker likeur door mijn botercreme gedaan voor de smaak. Wat ik dan wel gedaan had: ik had maar een klein beetje margarine gedaan, en wat meer roomboter. Dit dus omdat je al vocht met de likeur toevoegt.

Ja lekker met aardbeiensaus van Dr.Oetker erdoorheen!!
Heerlijke smaak,ik heb het eens gedaan en er cupcakes mee versierd!!
Groetjes Darlene