1

Onderwerp: ik moet weer jullie hulp vragen ben ik bang

Ik wil graag jullie hulp, omdat er altijd zulke goede ideeen zijn :)
Ik heb een opdracht van iemand die wil niet teveel kleurstof (vind ze vies eruit zien :rolleyes: ;)
De kleuren moeten een beetje roze en beige
Wat bloemen (patroon????), beetje kitch/romantisch.
Ze had het over de jaren...???? '70 (dat weet ik dus niet zeker meer, maar was er toen nog niet dus geen idee hoe dat is).
Nu kan ik niet zo snel wat vinden via google.
Heeft iemand hier een helder beeld bij? Ik heb wel iets vaags in m'n hoofd, maar weet niet zeker of dat goed is.

Wie helpt mij???

Mijn website: Presentaart

2

Re: ik moet weer jullie hulp vragen ben ik bang

Ik zou je graag willen helpen, maar jaren 70, dat was toch juist veel kleuren, oranje, bruin?!?! Gelukkig is de kleur niet het probleem, marsepein is al beige en lichtroze heeft ook niet teveel kleurstof nodig. Retro is volgens mij ook een beetje jaren 70 en anders doe je retro met bloemuitstekers en voor de kitch verwerk je er zilveren balletjes in!?!?!

Maar laat ons weten wat je vaag in je hoofd hebt, dan kunnen we daar op voorborduren.

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

3

Beetje bruin erbij kleuren met cacao? Hartstikke natuurlijk toch? En dan heb je beige, bruin en roze, circels en bloemen inderdaad, beetje blingbling erbij (hoewel.... hoort er dan eigenlijk weer niet bij :S)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Misschien was het dan niet jaren '70, maar anders hoor. Jaren '60? Jaren '80??? Ik weet het niet. Ze had het ook over van die fondantbloemetjes (suikerbloemetjes denk ik?), maar ik mocht ook zelf wat maken.
ja ik zie zelf een taart voor me beige (marsepein) met roze en bruine (inderdaad cacao had ik al bedacht) bloemen, maar dan weer kleine bloemen eruit snappie (zeg maar een dikke rand bloem)??? Maar ja, weet helemaaaaal niet of dat het idee was?!
Nou ja, niet zeuren toch, ze betaald weinig ervoor dus niet te moeilijk doen ;) (maar dan zou ik voor al m'n taarten weinig werk verzetten).
Ik dacht ook een beetje retro, maar ik weet dus niet of dat bij die tijd hoort (en weet niet eens welke tijd?!)...
Wat is nou weer klassiek/een beetje kitsch ?

5

Ik zou dan voor licht oranje ipv roze gaan en dan inderdaad bruin erbij...
Leuke retrocircels of hele simpele bloemvorm (met veel rondingen en vooral geen nerven of wat dan ook)...helemaal 70-er jaren !!

6 Laatst bewerkt door tom poes (12-10-2007 07:57)

Ik vind dit ook wel gaaf!
http://img.cakecentral.com/modules/coppermine/albums/userpics/276343/normal_Night_out_cakes_001.jpg

Maar dan op wat lichtere bruine marsepein misschien? Weet niet of je goed bent in icing....
Hoop dat iedereen de foto trouwens kan zien, komt van cakecentral, anders moet je daar even inloggen misschien...

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

7

Bedankt voor jullie inbreng!
Ik denk dat ik wel een idee heb. Ze had wel expliciet om roze en bloemen gevraagd, dus dat ga ik sowieso wel doen.
Jullie zien hem wel verschijnen :)

@Tom poes: die heb je goed van Cake Central geplukt, ik kon hem zien :D
En nee, ben niet zo goed met icing, maar ja, ik heb eigenlijk niet echt iets waar ik echt goed in ben (puzzelen: nee, boetseren: nee), maar kan er wel mee uit de voeten hoor...

8

Moest toch ff reageren hoor. Mascha je zegt dat je niet goed in boetseren bent, maar daar ben ik het absoluut niet mee eens :nooo Ik vind dat je daar juist erg goed in bent :Y