1

Onderwerp: hoe cakejes met marsepein te bewaren??

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje over cupcakes bewaren. Ik heb namelijk al een paar keer een probleem gehad, omdat ik een dag vantevoren al de cakejes met marsepein/fondant beleg, en de cakejes luchtdicht bewaar, om ze niet oud te laten worden.
De volgende dag is de marsepein dan half gesmolten/zacht, door het vocht in de cakejes denk ik, maar wat kan ik hier nou aan doen?
Als ik ze 'zo' in de kamer laat staan dan worden ze oud denk ik, en kan niet altijd de dag zelf maken natuurlijk.
heeft iemand hier een goede oplossing voor???

Mijn website: Presentaart

2

Re: hoe cakejes met marsepein te bewaren??

Hm wat vervelend... Ik bewaar ze meestal ook in een luchtdichte doos... Als ik er heel veel heb wil ik ze ook nog wel eens op een taartschaal zetten en dan een schone pedaalemmerzak eroverheen trekken. En die dan onderaan een beetje dichtknopen maar meestal zit er dan nog wel een gaatje in, en dus niet helemaal luchtdicht verpakt. Ze smaakten daarna nog prima hoor ondanks het gaatje.

Misschien heb je hier wat aan...

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

3

Ik zet ze gewoon in een gebaksdoos met deksel. Volgende dag nog lekker hoor :9

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Hoi,

Ik had laatst 35 cakejes met marsepein gemaakt en gewoon ergens in huis gezet waar het wat koeler was dan in de woonkamer en net als Marianne in de taartdoos met deksel erop !!! Erg ging niks smelten ofzo.

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

5

mascha schreef:

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje over cupcakes bewaren. Ik heb namelijk al een paar keer een probleem gehad, omdat ik een dag vantevoren al de cakejes met marsepein/fondant beleg, en de cakejes luchtdicht bewaar, om ze niet oud te laten worden.
De volgende dag is de marsepein dan half gesmolten/zacht, door het vocht in de cakejes denk ik, maar wat kan ik hier nou aan doen?
Als ik ze 'zo' in de kamer laat staan dan worden ze oud denk ik, en kan niet altijd de dag zelf maken natuurlijk.
heeft iemand hier een goede oplossing voor???

ik heb dit ook voor als ik ze in de keuken onder mijn tupperware stolp zet, maar als ze kouder staan hebben ze dit niet ...

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!