1

Onderwerp: bananen vulling

Aanstaande zaterdag mag mijn dochter voor haar B diploma afzwemmen en ze krijgt natuurlijk een eigen taartje!

Nu wil ze graag bananen-vulling, maar we zijn die dag veel op pad nichtje word 4 waar ik 's morgens de taart breng en we dara blijven tot het afzwemmen en ook weer terug komen. Ik denk niet dat mijn schoonzus een plkje over heeft in de koelkast dus wil ik een houdbare vulling heeft iemand een idee...

Ik wil graag aan haar wens voldoen maar ook haar taartje na het zwemmen geven en niet pas  's avonds laat of zelfs pas de volgende dag omdat die in de koelkast moet.

Kan de slagroom/saroma/kwark of mousse heel de dag uit de koelkast alsze hem diezelfde dag opeet??!!

2

Re: bananen vulling

hoi Karen, ik heb laatst een keer botercreme gemaakt en daar een pakje saroma (bananensmaak) doorheen gemixt. Dan wordt het een lekkere stevige vulling en het kan buiten de koelkast blijven staan.

groetjes Crystal
Mijn taarten zien? -->Crystal's creaties

3

Misschien heb je wat aan deze link....
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … hp?id=4828

Ikzelf heb wel eens een cupcake gedecoreerd met een toef botercreme met daardoor wat saromapoeder (en er zat ook geraspte fudge doorheen) en onder de toef (en op het cakeje dus) plakjes banaan besprenkeld met citroensap. Botercreme hoeft natuurlijk niet in de koelkast.

Hoop dat je hier wat aan hebt...

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

4

mmm ziet er lekker uit maar het kapsle heb ik al dus ik ga denk ik voor de saroma maar doe je daar geen melk bij alleen de peoder door de botercreme mixen?!

5 Laatst bewerkt door marlies (10-10-2007 20:51)

Ik heb er alleen wat poeder door gedaan, maar niet teveel want dan vind ik de smaak zo overheersen....

Wat ook kan is wat bananenlikeur toevoegen denk aan pisang ambon....

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

6

oke thanks!

en pisang mmm jammie maar ben bangd at ze dat niet lekker vind..mijn mutskind!

7

ik heb wel het hele pakje saroma gebruikt. Maar de smaak werd toen wel wat sterk. Maar viel toen erg in de smaak bij de ontvanger (eersteklas bananenfreaks :) )

groetjes Crystal
Mijn taarten zien? -->Crystal's creaties

8

Ik heb ook weleens saroma gebruikt, dat had ik wel aangemaakt met melk, maar minder dan op de verpakking staat, en toen gemengd met de botercreme, dan is het niet te overheersend vind ik.

Mijn website: Presentaart