1

Onderwerp: gekleurde fondant mengen

Ga mijn eerste bestelling in de webshop plaatsen maar heb nog een vraagje. Ik zie zoveel verschillende kleuren fondant op de diverse taarten terwijl er in de shop alleen de basiskleuren beschikbaar zijn. Kleuren jullie de witte fondant dan met de kleurstof of mengen jullie de gekleurde fondant uit de shop om tot een andere kleur te komen?
Kan gekleurde fondant uit de webshop nog bijgekleurd worden met kleurstof?

Ik wil nl. een kleurplaatje van de Lion King maken en heb dus verschillende tinten bruin/oranje nodig.

2

Re: gekleurde fondant mengen

Verschillende tinten kun je het beste maken met kleurstof. Afhankelijk van de hoeveelheid dat je erin doet, wordt het donkerder ;)

3

Ook de verschillende kleuren kun je onderling mengen; als ik een specifieke kleur nodig heb meng ik net zolang diverse kleurtjes tot ik tevreden ben ;) (zo krijg ik de mosgroen, pompoen-oranje, winnie de pooh geel-bruin die ik wil :P.)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Ga het dan maar proberen met mengen. Heb nog geen kleurstoffen besteld, hoop dat het gaat lukken, anders heeft de Lion King ietwat verkleurde vacht en manen :D

5

Ibonn schreef:

Ga het dan maar proberen met mengen. Heb nog geen kleurstoffen besteld, hoop dat het gaat lukken, anders heeft de Lion King ietwat verkleurde vacht en manen :D

Als ik jouw was zou ik maar snel kleurstoffen bestellen, 1 tip het is handig om gelijk een set te kopen van 12 kleuren of meer, doe je gelijk lang mee ;) .

Ik werk met marsepein maar ik doe het het ook wel eens door elkaar, soms ook gewoon eens kijken wat voor resulaat het dan wordt.

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl