1

Onderwerp: stapeltaart in taartdoos

Ik heb een probleempje met het verpakken van een stapeltaart. Er is hier al meerdere keren wat over gezegd op het forum, maar ik kan nog geen antwoord vinden. Dus misschien is er iemand die me verder kan helpen??

Ik heb namelijk een opdracht gekregen om een 2-laagse taart te maken.  Het moet een soort bruidstaart zijn voor een collega die zijn vriendin ten huwelijk wil vragen met de taart (op de taart komen de ringen en de tekst "wil je met me trouwen"). De taart moet dus in zijn geheel in een doos zitten en op haar verjaardag vraagt hij aan haar om de taart aan te snijden waarbij ze dus ook de doos open moet maken.
De taart van 2 lagen moet dus in 1 taartdoos verpakt worden en het probleem is dat de dozen vaak niet hoog genoeg zijn. Nu heb ik gelezen dat sommigen een extra rand van karton op de onderdoos zetten en dan daarbovenop de deksel.  Alleen gebruik ik altijd de taartdozen van de hema en daar zit het deksel vast aan de onderdoos. Weten jullie waar ik een taartdoos met losse boven- en onderkant kan kopen of hebben jullie een andere oplossing voor het verpakken?

Alvast bedankt voor het meedenken!

groetjes
jiska

2

Re: stapeltaart in taartdoos

sommige bakkers verkopen wel losse dozen

Mijn taartjes:  http://www.mijnalbum.nl/Album=RAZZCJK4
Mijn concertfotografie: www.dutchrosestudio.com

3

kan je ze niet in een wergwerp doos van een winkel zetten?  genre appelsiene kistje of iets van de wijn?

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

4

met het probleem kan ik je helaas niet helpen.... maar toch ff dit... wat een heerlijk romantisch idee....sommige mannen kun het dus toch wel :P

5

belluna schreef:

kan je ze niet in een wergwerp doos van een winkel zetten?  genre appelsiene kistje of iets van de wijn?

Heb ik ook al aan gedacht. Het probleem is alleen dat zij de doos zelf open maakt bij het aansnijden en dan de vraag leest. En het is natuurlijk leuker om daarbij een mooie doos open te maken dan een doos van de supermarkt. Het liefst gebruik ik daarom een echte gebaksdoos.
Misschien toch maar even bij een aantal bakkers navragen of ik een doos kan kopen...
Bedankt iig voor jullie hulp!

6

(Wijn)doos uit de supermarkt geheel beplakken met mooi inpakpapier, kastpapier, kaftpapier of ander papier.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

7

De meeste bakkers hebben wel van die grote witte taartdozen hoor, als je daar zelf nog een extra hoge rand aan plakt kan het deksel er nog steeds op. Koop er anders een paar, dan kan je de bodem van de doos verknippen om tegen de zijkant aan te zetten, dat is steviger want dan overlapt het.
Sorry voor mijn vage beschrijving hoop dat je het begrijpt.

8

de laatste tijd verkopen heel veel winkels, blokker, xenos van die sierdozen, misschien dat die hoog genoeg zijn, is het wel gelijk mooi verpakt!! En anders inderdaad even dozen kopen bij de bakker. Ik heb ze zelf van de groothandel, Paardekooper, maar dan moet je er gelijk een heleboel afnemen.

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

9

Is er niet wat te bedenken met piepschuim? Als je die op maat snijdt kan je er heel gemakkelijk vier zijkanten en een deksel van maken, vastprikken met spelden en het is meteen een beetje een koelbox.
Ik zit er ook aan te denken om mijn bruidstaart zo te 'verpakken', die moet toch ook een nachtje staan voor hij aangesneden wordt...

10

Oh jaaaaa: piepschuim snijden: daar heb je speciale apparaatje voor met een draadje dat heel warm wordt. En anders snijden met een stanleymes, het liefst BUITEN!