1

Onderwerp: Truc

Hallo medebaksters

Hebben jullie dat nou ook, dat je kapsel bol uit de oven komt?:grr Ik heb al vanalles uitgeprobeert,ook de adviezen hierover van het forum.Gisteren een prachtig hoog kapsel maar wederom bol, toch zonde om alles eraf te moeten snijden. Toen kreeg ik ineens een "brainwave" !! Ik heb er een houten snijplank opgezet,daarop nog een zware pan en dit alles 10 minuutjes laten staan. Nou,toen had ik toch een prachtig vlakke taart! Vanbinnen ook niks aan het handje! Werd er helemaal blij:-) van!

Groeten,Monique63

Carpe Diem !

2

Re: Truc

het was geen prachtige vlakke platte taart ? :lol:

Alles goed???? nee 3 fout

3

lune schreef:

het was geen prachtige vlakke platte taart ? :lol:

Hoi lune,

Ha,ha,ha,ik moest wel ff denken wat je nou bedoelde!:lol: Nee,hij zat natuurlijk nog IN de vorm! Het lijkt inderdaad net alsof ik er een pannekoek van gemaakt heb,ha,ha!

Groetjes,Monique63

Carpe Diem !

4

ik snij altijd de onderkant af met de taartzaag
altijd goed

cateren is ook gebakjes maken :)

5

Ik draai het altijd om, onderkant boven.. Dan is de bovenkant ook glad :+

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

ja maar als de taart bol is wiebelt ie zo

cateren is ook gebakjes maken :)

7

Ikkie schreef:

ik snij altijd de onderkant af met de taartzaag
altijd goed

Hoi Ikkie,

Ja,dat doe ik normaal gesproken ook altijd.Dit was een "experimentje". Goed geslaagd ook nog!

Groetjes,Monique63

Carpe Diem !

8

gebruik je niet te veel mix voor het blik ?? mijn kapsel staan nooit bol, gebruik 3 eieren en 175 gram mix op een 20 cm blik (springvorm) en heb dan precies een blik vol !!!

9

Tinie schreef:

gebruik je niet te veel mix voor het blik ?? mijn kapsel staan nooit bol, gebruik 3 eieren en 175 gram mix op een 20 cm blik (springvorm) en heb dan precies een blik vol !!!

Hoi Tinie,

Zou kunnen hoor,ik houd het schema van felicitaartjes aan; 200gr mix, 166gr eieren
en 18 ml water. Vorm 7,5 cm hoog. Misschien ligt het wel gewoon aan de oven.Of ik het nou met hete lucht doe of met onder en bovenwarmte, altijd een bolletje.

Groeten,Monique63

Carpe Diem !

10

Mijn kapsel bolt ook altijd.

Maar ik draai 'm meteen om uit de bakvorm op een taartrooster en dan is ie acceptabel bol aan de onderkant :D

11

Mijn tip:

als je hem omgedraaid hebt en dus de bovenkant de onderkant wordt en hij is nog wat bol na vullen, van vullen zakt ie ookaltijd iets in, dan snij in de marsepein af maar hou nog een randje over en die prop ik dan eronder en vul het ermee op. Werkt ook echt prima!!