1

Onderwerp: ganache en strak?

hallo,

via de zoekfunctie ben ik er in iedergeval achter gekomen dat je bij het gebruik van ganache geen botercreme moet gebruiken voor het afsmeren.
maar dan heb ik het volgende probleem, hoe krijg ik mijn taart dan mooi strak? ik vind het kapsel zo namelijk niet mooi strak genoeg en als ik ganache er zo over heen doe dan zie je de hobbels en bobbels.. nu heb ik natuurlijk al een paar prachtig afgewerkte strakke ganache taarten in de taarten parade gezien dus weet ik dat het moet kunnen. hoe kan ik dit het beste aanpakken?
bedankt alvast.

groetjes samira
mijn taartjes

2

Re: ganache en strak?

Hallo Samira,

Ik smeer mijn taarten altijd af met botercreme als ik ganache gebruik!! Afsmeren, in de koelkast voor 30 min, dan gladstrijken met een heet paletmes (onder de kraan en afdrogen en dan over de taart) dan weer een 15 min in de koelkast om weer op te stijven.
Onderstussen staat de ganache af te koelen tot een dikte die nog net "gietbaar" is. Niet te dun en niet te dik. Is de ganache toch te dun. Nog even verder laten afkoelen en dan nog een keer overgieten. Is hij te dik: even in een bakje au bain marie terug iets vloeibaarder maken.

De taart op een taartrooster zetten boven een kom die groter is dan je taart en dan gieten maar. Er komt dan geen paletmes aan te pas.

Succes!!!

3

Hey nathalie,

oke bedankt voor je antwoord! nou ik heb je ganache taarten gezien en zien er goed uit dus dan ga ik het gewoon op jouw manier proberen. :thumb:

groetjes samira
mijn taartjes

4

H

Groetjes,
Daniela

5

Nathalie..toch nog een klein vraagje: zag op je site die mooie choco taarten versierd met de marsepeinen bloemetjes/vlinders. Leg je deze al op de taart als de choco nog lauw is of pas als deze is afgekoeld?

Groetjes,
Daniela

6

edboerboom schreef:

Nathalie..toch nog een klein vraagje: zag op je site die mooie choco taarten versierd met de marsepeinen bloemetjes/vlinders. Leg je deze al op de taart als de choco nog lauw is of pas als deze is afgekoeld?

Die bloemen/vlinders/.... leg ik er pas op als hij afgekoeld is. (Ik laat hem ook vaak in de koelkast afkoelen. Dat gaat lekker snel ;))