1

Onderwerp: Gemalen amandelen??

Ik ben nog helemaal nieuw; zowel op dit forum als met bakken, dus het zal wel een domme vraag zijn maar.... in een recept voor een valentijntaart die ik graag wil gaan bakken staat dat er in het deeg gemalen amandelen moet (250 gr)
Ik geloof nooit dat ze amandelschaafsel bedoelen en amandelspijs lijkt me ook niet, maar geen idee wat gemalen amandel is (is het een pasta of zijn het nog steeds hele fijne noten) en waar ik dat zou kunnen vinden!
Dus als iemand enig idee heeft dan hoor ik dat graag!
Bedankt alvast
Simone

Simones Kitchen/Junglefrog Images
Workshops fotografie en styling voor foodbloggers

2

Re: Gemalen amandelen??

Het is inderdaad geen amandelschaafsel of amandelspijs. Je moet gewoon amandelen malen. Met de keukenmachine bijvoorbeeld. En dan krijg je dus gemalen amamdelen. Ik weet niet of je gemalen amamdelen zo kunt kopen.

Succes!

Groetjes Ingrid

3

gemalen amandelen noemen ze ook wel amandelpoeder in de winkel, althans hier in Belgi

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

4

ik koop gemalen amandel poeder hier op de markt!
mischien heeft een notenwinkel zoiets ook wel

lijkt me wel!!

5

Aha! Amandelpoeder klinkt me al logischer in de oren in ieder geval... Ik heb het niet zien staan in de supermarkt toen ik vanmorgen rond (en ik heb gekeken bij de gemalen kokos en de nootjes..) maar misschien moet ik grotere supermarkt hebben! Ik weet nu in ieder geval dat het poeder is en geen pasta of zoiets!
bedankt!!

6

Hoi Simone,

Ik heb het zaterdag zien liggen in een internationale supermarkt bij mij in de buurt.  Maar ik maak regelmatig zelf marsepein en daarvoor heb je ook gemalen amandelen nodig. En dat is echt heel eenvoudig zelf te doen (als je tenminste een keukenmachine met sikkelmes hebt :) ) Gewoon (blanke) amandelen erin kiepen en draaien maar!

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

7

Hoi Jozien!
Ik heb een keukenmachine maar ik geloof niet dat die erg goed is in het kleinmalen van amandelen. (het is nogal een oudje...) Je moet het dan toch echt helemaal tot een puree zien te maken neem ik aan? Ik ga het gewoon eens proberen... Wie niet waagt wie niet wint... Enne... ik werk in Hilversum dus welke internationale supermarkt had het liggen? Kan ik daar eventueel als alternatief nog even langs gaan!
Dank je wel!!
Groetjes
Simone

8

Hoi Simone,

Ik zag het bij Dunya op de Neuweg, op de toonbank bij de delicatessen.

Het hoeft zeker geen puree te worden hoor, zeg maar fijn paneermeel is wat je krijgt. Ik zou het echt gewoon proberen, zeker voor een vulling of voor deeg steekt het vast niet zo nauw hoe fijn het wordt.

Groetjes, Jozien.

PS: wat maak jij mooie foto's zeg!

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

9

Super! Ik ga het zelf proberen en als het niet lukt weet ik nu waar ik het kan vinden!!