1

Onderwerp: schuimpjes als vulling HELP!

Vrijdag is mijn moeder jarig en nu wil ik als vulling schuimpjes (merengue) gebruiken.
2 vragen
- Waar kan ik dat het beste mee combineren? De taart wordt weer ganache :S overgoten.

- Kan ik dat dan invriezen? Ik ga nl de nachtdienst in en nu wil ik dinsdag als ik wakker ben de taart bakken, vullen, overgieten en invriezen. Maar kan dit met de schuimpjes als vulling???

Alvast bedankt!

2

Re: schuimpjes als vulling HELP!

Waarmee te combineren?

Het combineert sowieso heel erg goed met kersen (jam of vlaaivulling) en dan misschien de schuimpjes door mascarpone om het niet te zoet te maken. Of een mengsel van slagroom met monchou maken en daar doorheen. Of....of...of...... Je hebt ook mocca schuimpjes, daar zou ik dan weer iets met abrikozen of perziken bij doen.

Invriezen: dat weet ik niet zeker met de schuimpjes, maar aan de andere kant denk ik, waarom niet?

Veel succes en ik ben benieuwd naar je cakebeslag ;)

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

3

Hoi Nathalie,

Ik denk wel dat je met een nattere vulling (zoals vlaaivulling) moet uitkijken voor het smelten van de schuimpjes. Zelf maak ik ook wel eens een bodem van schuim en beleg deze met halve bokkepootjes vervolgens smeer ik er behoorlijk wat slagroom over.  Deze taart kan wel in de vriezer, maar dit is dan ook niet zo'n natte vulling. De slagroom maak ik wel niet zo zoet, omdat het schuim al erg zoet is. Hopelijk heb je er iets aan. Groetjes Natascha.

4

Hoi,

Ik denk dat de schuim zacht wordt van het invriezen, zowie zo wordt schuim als je het lang van te voren maakt zacht van de vullingen erop/onder dus kort vooraf maken is het lekkerste........ succes wil het ook nog eens doen maar wil veel te veel...........;)

5 Laatst bewerkt door belluna (08-10-2007 11:16)

ik heb eens een chocoladetaart gemaakt met als vulling

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

6

Dank jullie wel voor de tips. Aangezien we pas zondag de verjaardag samen vieren kan ik hem zondagochtend nog snel even in elkaar zetten en begieten. Ik laat wel weten hoe het verlopen is!

7

Laat ons maar weten hoe het is verlopen. Ben namelijk erg nieuwsierig hoe je zo'n vulling gaat maken !!!!! Dus zit dit onderwerp in stilte te volgen  ;)

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

8

Nou, hij was erg geslaagd. De taart gisterenochtend gevuld.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YTPTARTO.jpg
Een laag met botercreme en ganache met chocoglazuur erop en een laag met mascarpone en lemoncurd met ook weer chocoglazuur voor het knapperige. Daarop dan de schuimpjes gelegd. De laag biscuit die daar weer op kwam besmeerd met jam.
Een heerlijke combi. Luc heeft zelfs 2 stukken gegeten. Iets wat hij normaal gezien nooit doet. Is meer een hartig type.
De schuimpjes waren iets zachter geworden maar waren wel nog heel goed te herkennen. Voor herhaling vatbaar!! :Y:Y

9

Klinkt heerlijk, mocht je nou ooit in Hoofddorp komen bel even aan en breng zo'n taartje maar voor me mee  :lol:

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

10

Manika, ik zal er aan denken als ik ooit die kant op kom ;)