1

Onderwerp: Biscuitmix te droog

Hallo allemaal.
Ik heb nu een aantal keren de webshop biscuitmix gebruikt en telkens vinden mijn kids en ik het te droog.
Ook met het insmeren met botercreme kruimelt het al.
Doe ik nu iets verkeerd?
Ik controleer na 30 min. of het al gaar is en zo niet dan laat ik het er 40 min. in zitten.
Te droog.
Nu heb ik laatst cakemix gebruikt waar dus roomboter door heen moest en heerlijk!
Deze week ga ik boerencakemix proberen.
Vind het wel jammer dat we de biscuitmix te droog en smakelijk vinden, want het rijst perfect en de cake ziet er helemaal perfect uit.

Wie heeft tips i.v.m. de webshop biscuitmix?

Groetjes
Diana

2

Re: Biscuitmix te droog

Je zou (gesmolten?) boter kunnen toevoegen aan de biscuitmix, maar voor verdere instructies moet je dan bij Granny W of iemand anders die daarbij kan helpen zijn :)
Tremperen is misschien ook een idee.

3

Biscuit is geen cake, en het is dus ook de bedoeling dat het droog is. Hierdoor is het ook niet zo zwaar en kan je het nog lekker vullen met vanalles.
Je kan het inderdaad ook tremperen (binnenkant besprenkelen met likeur of sap), maar dat is echt niet nodig vind ik.
Ik vind de biscuit juist heel lekker in combinatie met bijvoorbeeld banketbakkersroom of botercreme en wat jam.
Als je cake nog gaat vullen dan wordt het echt een heftige hap (dunne plakjes snijden!).
Maar het is ook uitproberen hoor, bij mijn eerste 10 taarten ofzo heb ik ook geprobeerd, steeds andere recepten, maar ik ga nu toch echt voor de mix, die vind ik echt het lekkerste.

Wat wel lekker is en minder droog als je chocolade wilt, is die pakjes Sacher torte van Dr. Oetker, daar moet nog wel wat boter en eieren bij, die wordt ook lekker luchtig, maar zou ik ook nog wel vullen met wat lekkers :)

En ieder z'n smaak, maar ik heb nog nooit klachten gehad dat m'n biscuit (met mix) te droog was (wel zonder mix).

Mijn website: Presentaart

4

Misschien een beetje een open deur: probeer eens 35 minuten, als het na 30 nog niet gaar is? En als ie uit de oven komt laten afkoelen onder een schone theedoek, ook nadat ie uit de vorm is en dan na helemaal afkoelen in een plastic zak bewaren. Het kruimelt ook een stuk minder als je hem niet dezelfde dag al door gaat snijden om te vullen, maar pas de dag erna.

Of gebruik je een hete lucht oven? Dan kun je temperatuur ook nog eens met 10-20 graden verlagen?

Even experimenteren lijkt me!
En als ie er toch te droog uit komt dan kun je altijd nog pappen en nathouden met tremperen inderdaad. Ik heb tegenwoordig gewoon een fles citroensiroop (limode dus) staan en dan met een bakkwastje de bovenkent van je doorgesneden kapsel beetje insmeren en de andere lagen ook. Dat trekt na een tijdje door en wordt het allemaal ietsjes smeuiiger.

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

5

biscuit hoort droog te zijn !! Velen zouden willen dat ze het droog kregen :)
cake is met toevoeging van boter en dus veel veter logischer wijze maar ook veel zwaarder. als je ze niet vult kun je kiezen voor cake maar anders wordt het al gauw te machtig.
de biscuit zelf vind ik ook zo niet geweldig lekker maar in combi met de vullingen heerlijk, cake smaakt echter ongevuld weer heerlijk..........

6

Ik vries mijn bodem in. Nadat ie helemaal bevroren is geweest, is ie een stuk steviger en kruimelt ie ook niet meer zo....

Greetz Miranda
Ik hou van mezelf en gelukkig is het wederzijds!

7

Ook ik vries altijd mijn biscuit een nachtje in. Af laten koelen, in folie en dan in de vriezer. Dat maakt het echt minder droog.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

Hallo allemaal,
Bedankt voor de tips!
Misschien inderdaad wat vloeistof over de taartlagen sprenkelen.
En de tip om het eerst in te vriezen en dat hij daarna minder droog is, kan ik ook uitproberen.
Vond het al zo jammer, omdat de vorm geweldig is, en blijft.
Ik heb de taart wel gevuld.
De ene keer met slagroom en aardbeien, de andere keer met banketbakkersroom.
Denk dat tremperen / invriezen een poging waard is.
Zo niet, denk ik dat ik en anderen om mij heen, gewoon de smaak missen van een vetstof.

Groetjes
Diana

9

PS, zou natuurlijk ook kunnen tremperen met wat gesmolten roomboter?

10

beetje meer botercreme er tussen hihihi. maar eerlijk als je de taarten bekleed en vult en geen beschuitmix gebruikt, wil echt niemand meer wat eten de rest van de dag.:lol: ik vind gewone cakemix echt veel te zwaar voor zulke taarten. maar goed smaken verschillen.

sucses met verder bakken, hoop dat je er uit komt.

11

Ja, dat is zo.
Iedereen zit dan bomvol.
Nee, ga gewoon tremperen en invriezen proberen.
Laat het nog wel weten.
Groetjes Diana

12

Hakkert schreef:

Ik heb de taart wel gevuld. De ene keer met slagroom en aardbeien, de andere keer met banketbakkersroom.

Naast laten afkoelen in een plastic zak en invriezen, nog een extra tip(je): twee of drie keer doorsnijden en vullen (uit het bovenstaande dacht ik af te leiden dat je maar

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

13

Hi Jozien,
nee, ik doe er 2 vullingen in.
Maar het zal wel aan ons liggen, maar om mij heen vind iedereen het biscuit te droog (en een beetje smaakloos)
Maar iedereen kan wel gelijk hebben;
gewoon invriezen, tremperen, of toch iets korter in de oven.
Aan de slag dus!!
Doeii
Diana

14

Recept dat ik voor mijn kapsel gebruik en wat dus niet droog is omdat er een beetje boter in zit:
125 suiker
125 bloem
4 eieren
25 gr gesmolten boter
snufje zout

Suiker en eieren au bain marie een beetje warm laten worden. Dan au bain marie opkloppen (echt minuuutenlang) tot zeer schuimige lichte massa. Dan bloem zeven en erdoor spatelen. Gesmolten boter voorzichtig erdoor heen roeren.

Geeft een heel licht kapsel, maar toch lekker smeuiig met een beetje cake-smaak.

15

Hi Lieselotte,
Bedankt voor je recept.
Ik heb deze week een boel uit te proberen, o.a. jouw recept.
Misschien maakt dat beetje boter, net de smaak perfect!
Ik heb op je site gekeken; mooie rozen maak je zeg!
Doei
Diana

16

lilo schreef:

Recept dat ik voor mijn kapsel gebruik en wat dus niet droog is omdat er een beetje boter in zit:
125 suiker
125 bloem
4 eieren
25 gr gesmolten boter
snufje zout

Suiker en eieren au bain marie een beetje warm laten worden. Dan au bain marie opkloppen (echt minuuutenlang) tot zeer schuimige lichte massa. Dan bloem zeven en erdoor spatelen. Gesmolten boter voorzichtig erdoor heen roeren.

Geeft een heel licht kapsel, maar toch lekker smeuiig met een beetje cake-smaak.

O en dan 25 -30 min bakken op 175 graden conventioneel en 10-20 graden minder bij hete lucht. Tot sate prikker er droog uit komt...