Onderwerp: Cupcake vraagjes alvast voor sinterklaas
Hallo allemaal,
Omdat mijn vriend en ik een baby hebben gekregen (grootste geschenk ooit!!!) zijn wij degene die in de familie de sinterklaas mogen ontvangen. Maar omdat wij nooit onze verjaardagen vieren wordt dit de eerste keer dat ik voor zoveel mensen iets ga organiseren. Heb er heel veel zin in, maar omdat ik het graag goed wil doen, ben ik nu in mijn hoofd al bezig met alles te regelen. Maar niet alleen in mijn hoofd want ik wil alvast wat dingentjes uit gaan proberen zodat ik niet de dag voor de grote dag vast loop. Ik heb het volgende idee.
Ik wil voor iedereen een cupcake maken met daarop of een sinterklaas of een zwarte piet. Maar ik heb eigenlijk nog nooit gewerkt met cupcakes. Wel vaak genoeg cupcakes gemaakt maar ze nooit "bekleed" en gedecoreerd zeg maar. Dus heb ik een paar vraagjes.
Als je cupcakes bakt krijgen ze altijd zo'n ronde bovenkant. Wat is het makkelijkste: 1. je snijd te bovenkant eraf zodat je een platte bovenkant krijgt? Of 2. is er een manier om tijdens het bakken te zorgen voor een platte bovenkant?
Waarmee smeren jullie die dingen dan altijd in. Het lijkt op glazuur maar kan het ook bv met fondant dat je laat smelten. Kun je uberhaut fondant laten smelten?
En heeft iemand van jullie een idee voor een makkelijk hoofd van de sint en piet. ik zou dat het liefste van fondant maken zodat ik het al een paar dagen van te voren kan doen.
Heeft iemand een tip welke mix ik het beste kan gebruiken of is er ergens een makkelijk recept?
Ik weet dat ik nu giga veel vragen heb. Alle hulp is welkom en ik ben blij met elke tip.
Alvast super bedankt van een nieuwe mama die wil dat de eerste sinterklaas van haar dochtertje super verloopt. Dan kan Joy (mijn dochter) dat later op de foto's zien haha.
Groetjes Natasja.