1

Onderwerp: zelfgemaakte marsepein te plakkerig

Ik heb zelf marsepein gemaakt en het ziet er goed uit, het smaakt goed, maar het plakt als 3 secondelijm (misschien moet ik het daarvoor gebruiken) en ik heb er al een flinke lading poedersuiker doorgemengd, maar toch plakt het nog, iemand suggesties?

Alles goed???? nee 3 fout

2

Re: zelfgemaakte marsepein te plakkerig

als je een beetje plantaardig vet (bijvoorbeeld Crisco, maar je kan ook goekoop blok frituurvet gebruiken) op je handen doet plakt het veel minder.
Maar als het echt zo erg is moet er misschien toch nog wat meer poedersuiker doorheen?
Anders weet ik het ook niet, heb het nog nooit gemaakt zelf.

Mijn website: Presentaart

3

Heb je het al een dagje laten rusten? Zo ja, dan denk ik toch ook meer poedersuiker hoor :Y

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

4

het ligt al 2 dagen in de koelkast, heb vanavond geprobeerd te boetseren, maar er is niks mee te beginnen (het smaakt wel lekker) en ik heb er al extra poedersuiker doorgegooid

Alles goed???? nee 3 fout

5

ik heb het ook eens zelfgemaakt heel lekker maar niet fijn om te verwerken. (korrelig)In het recept staat inderdaad 2 tot 3 dgn laten rusten. Misschien kun je er marsefond van maken (mengen met fondant)

Kijk gerust eens in mijn taartenalbum
http://www.creabrigitte.mijnalbums.nl