1

Onderwerp: taartrand met muisjes

Even een vraagje......

Ik zie van die mooie geboorte taartjes met muisjes om de rand.
Bekleden jullie de taart eerst helemaal met marsepein/fondant en dan botercreme of pasta aan de rand zodat de muisjes blijven plakken......?

Of gaat de marsepein / fondant alleen maar op de bovenkant?

Alvast bedankt voor de reacties

Gr. Hedwig

Re: taartrand met muisjes

Hallo!
Ik heb laatst ook een geboorte taart gemaakt,en heb hem na het vullen,helemaal met botercreme ingesmeerd en even in de koelkast,toen hem opgepakt en de zijkanten door een bord met muisjes gerold en er later hier en daar nog wat bijgeplakt!De muisjes rollen wel door de kamer,maar ja,die vind je later wel weer met het stofzuigen!
Toen de bovenkant met fondant bekleed en er een randje omheen gespoten!
Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Groetjes Darlene

3

Als je eerst de bovenkant met een cirkel marsepein bekleed en daarna de zijkanten met de hand (dus niet rollen) aanzet met muisjes hoef je geen randje te spuiten.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

4

Mag ik hier nog een vraagje over stellen? Worden die muisjes niet klef?

5

Nou... dat vroeg ik me ook altijd af. En vraag ik me eigenlijk nog steeds af. Wat er gebeurt met de muisjes als je ze in de botercreme zet.
Laatst heb ik muisjes met piping gel op marsepein geplakt en die werden niet zacht oid. Die heb ik namelijk geproefd, notabene was die taartzelfs ingevroren geweest. En toch niet zacht, de muisjes, dus.
Verder heb ik nog niet geproefd van taarten met muisjes in botercreme.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

6

Hoi,

Ik bekleed de taart wel helemaal met marsepein. Ook omdat je vulling er dan niet uit kan lopen. Ik werk als volgt : pak een taartdoos maak 3 randen vast aan elkaar, ik smeer de zijkanten met dun laagje botercreme, de muisjes in die taartdoos doen en dan voorzichtig door heen rollen. Het klinkt eng, maar gewoon doen, vond de eerste paar keer eng en nu niet meer.

1 tip doe een stevige vulling  zoals banketbakkersroom, ik had een keer kwark gedaan en toen ging ik rollen en kwam alles eruit, DRAMA en banketbakkersroom is een stevige vulling. Dus als mensen een taartje met muisjes willen kan het alleen bij mij met deze vulling.

En het smaakt lekker hoor !!!!! Als je hap van je taart neemt heb je wat knapperigs !!!! hmmm

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

7

risly schreef:

Mag ik hier nog een vraagje over stellen? Worden die muisjes niet klef?

Nee hoor valt wel mee hoor !!!!! Als je de taart weg geeft en het blijft langer dan 3 dagen blijft staan dan wordt het inderdaad zachter.

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

8

Ik bekleed de taart ook helemaal met marsepein of fondant en smeer daarop wat gesmolten witte chocolade dit hard namelijk uit zodat de muisje minder klef worden.