Onderwerp: biscuit recept (blokker)bol gezocht
Hoi Dames,
Ik kom weer even om jullie hulp vragen, ik heb de indruk dat het een domme vraag is, sorry hiervoor! Ik heb al vaker een cake gemaakt met de blokkerbol, maar ondanks dat ik nu een sat
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » biscuit recept (blokker)bol gezocht
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hoi Dames,
Ik kom weer even om jullie hulp vragen, ik heb de indruk dat het een domme vraag is, sorry hiervoor! Ik heb al vaker een cake gemaakt met de blokkerbol, maar ondanks dat ik nu een sat
Laatst heb ik de blokkerbol gemaakt met 329 gram ei. Dan "hoort" daar 417 gram mix en 42 gram water bij. Je moet dus de mix en water (of als je het zelf maakt bloem en suiker) ook naar verhouding verhogen.
Als je uitgaat van een gemiddeld ei van 50 gram (inhoud ) dan heb ik met ruim 6 eieren gebakken
Bedankt!
Het gaat dus gewoon om dezelfde verhouding, ik dacht even dat jullie de verhouding veranderde omdat het lastiger bakken is met een bolvorm.
Gisteravond is er een prachtige bolle cake uit mijn oven gerold, ik heb zitten klooien met de tempraturen en dat werkte prima. Helaas heb ik mijn oplossing niet goed opgeschreven want ik kreeg tijdens het bakken ineens een nichtje erbij Een mooie reden om de oplossing te vergeten toch?!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » biscuit recept (blokker)bol gezocht