1

Onderwerp: tylose, kleuren boetseren vraag

Ik heb net mijn boetseersel af, en ze zakt langzaam maar zeker in, hoe doen jullie het versterken met tylose?
eerst tylose (omdat je maar 2 theelepels op een pond marsepein nodig hebt uit mijn hoofd) en dan verdelen om te kleuren of eerst kleuren en dan de tylose erin (maar ik wil niet van alle kleuren een pond of half pond hebben)

Alles goed???? nee 3 fout

2

Re: tylose, kleuren boetseren vraag

Ik doe de tylose er op de gok in :o
Per kleur trouwens, net wat ik nodig heb :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Ik kleur eerst mijn marsepein of fondant. Dan zet ik een beetje tylose op een schotel en dan het stukje marsepein/fondant die ik nodig op dat moment om te boetseren door de tylose heen. Goed kneden en boetseren. Je hebt een heel klein beetje nodig. Het werkt perfect bij mij.

Winkel en webshop in Houten. Voor PME & Wilton Cursussen. www.liescakeshop.nl

4

Lies schreef:

Ik kleur eerst mijn marsepein of fondant. Dan zet ik een beetje tylose op een schotel en dan het stukje marsepein/fondant die ik nodig op dat moment om te boetseren door de tylose heen. Goed kneden en boetseren. Je hebt een heel klein beetje nodig. Het werkt perfect bij mij.

:Y zo doe ik het ook!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

5 Laatst bewerkt door lune (05-10-2007 16:02)

ik heb er op de gok wat bijgegooid maar misschien wat teveel want het werd best  korrelig

Alles goed???? nee 3 fout

6

Ik denk ook dat je teveel had gebruikt. Stel dat ik een hoofdje wil boetseren dan pak ik een beetje marsepein voor het hoofdje even door de tylose heen, tegen de rand van de schotel kloppen om de te veel eraf te halen dan knijden. Zo doe ik het voor elke onderdeel. Je hebt echt een heel klein beetje nodig.

Winkel en webshop in Houten. Voor PME & Wilton Cursussen. www.liescakeshop.nl