1

Onderwerp: Domme vragen...

bestaan niet, dus ik stel ze hier toch maar:
Wat is het verschil tussen poedersuiker en suikerbakkerspoeder?
Kan je gedraaid beslag een dagje (in de koelkast) bewaren en zo ja: moet je het voordat je het gaat bakken nog even mixen dan?

Bij voorbaat bedankt voor jullie antwoorden,
Liefs, Risly

2

Re: Domme vragen...

Hi,

Domme vragen bestaan niet ! :o
Maar veel van je vragen kunnen door de faq en de zoekfunctie opgelost worden :cool:

verschil tussen poedersuiker en suikerbakkerspoeder, is volgens mij dat poedersuiker nog niet iets grover van korrel is en je daarbij kans hebt op klontertjes in tegenstelling tot suikerbakkerspoeder

Bedoel je met beslag in de koelkast voor je het gebakken hebt? dat weet ik niet, ik weet van een bakker dat een paar uren geen kwaad kan met een mix maar een dag lijkt me lang.  Met zelfgemaakte biscuit is het niet mogelijk, deze moet je zo snel mogelijk afbakken.  Je kan wel je biscuit een paar dagen op voorhand maken, misschien helpt dit je uit de nood...

succes!

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

3

Mijn ervaring is dat als je het beslag bewaart, dat de luchtigheid eruit gaat en dat de cake/biscuit slecht rijst.

Groetjes, Marielle

4

volgens mij is het verschil tussen suikerbakkerspoeder en poedersuiker dat suikerbakkerspoeder gewoon heeeeele fijne suiker is, en poedersuiker ook, maar daar is anti-klonter middel aan toegevoegd.
Al vind ik dat poedersuiker vaak meer klontert, maar dat zal aan mij liggen...

Mijn website: Presentaart

5

mascha schreef:

volgens mij is het verschil tussen suikerbakkerspoeder en poedersuiker dat suikerbakkerspoeder gewoon heeeeele fijne suiker is, en poedersuiker ook, maar daar is anti-klonter middel aan toegevoegd.

Helemaal mee eens dat poedersuiker veel meer klontert !!!! Vind ik namelijk ook !!!

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

6

gek he, terwijl er dus anti-klontermiddel inzit?! :S

Mijn website: Presentaart

7 Laatst bewerkt door Petra81 (06-10-2007 19:17)

manika schreef:
mascha schreef:

Helemaal mee eens dat poedersuiker veel meer klontert !!!! Vind ik namelijk ook !!!

en ik vind dat ook...;)

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!