1

Onderwerp: Cakeboards

Hi,
betreft je vraag omtrent de cakeboards.
Ook ik zit daar een beetje mee.
Hoe maak je die zelf.
Ik vind die cakeboards die je kant en klaar kunt kopen, erg duur.
Nu kun je die prijs wel gaan door berekenen als je een taart verkoopt, maar toch...
Je moet ze eerst zelf aanschaffen.
Wie heeft er tips??
Groetjes
Diana

2

Re: Cakeboards

Hallo Diana, ik heb je berichtje weer een eigen topic gegeven, een vraag past beter in deze rubriek dan in de Taartenparade :)

Wat veel mensen doen is een cakeboard zelf maken met karton van bijvoorbeeld een stevige doos. Ik snij ze meestal van gipsplaat, pak dat in in folie, alufolie, kleurig papiertje en nog eens in de folie :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Hi Marianne,

dank je voor je antwoord.
Bedoel je dat je alles wat je omschrijft om het gipsplaat doet?
"folie, alufolie, kleurig papiertje en nog eens in de folie"

Neem aan dat je kunt eindigen met elk kleurig pakpapier, omdat de taart toch op een taartkarton staat?
Wel moeilijk in model snijden, niet? dat gipsplaat.
In ieder geval zijn denk ik alleen maar rechte vormen mogelijk, en dan nog erg moeilijk
(heb net geholpen een nieuwe wand ergens te plaatsen, vandaar)

Maar vind het een erg goed idee, want gipsplaat kost bijna niets.

Groetjes
Diana

4

Vaak doe ik inderdaad alles eromheen, ter bescherming zeg maar. Maar dat hoeft natuurlijk niet.
Mijn taart ging dan zo op de laatste laag folie, zonder onderkarton. Maar als je er een onderkarton onder doet kun je veel meer als 'top laag' doen natuurlijk.

Vierkante stukken snij ik altijd zelf, gewoon snede maken met stanlymes en dan breken, gaat makkelijk hoor? Circels probeer ik wel eens, maar meestal kijk ik dan mijn lief lief aan ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Zoals Marianne het doet, doe ik het ook ;) Taart direkt op de karton waar transparante folie op zit is errug makkelijk, je kunt de botercreme makkelijk wegvegen, de marsepein/fondant plakt niet aan de folie en je hoeft de taart niet meer op te tillen of te bewegen als ie gevuld is.

Ik gebruik ze  zo altijd, vind het zelf ook heel leuk, een bijpassend kleurtje onderkarton voor bij de taart :-D

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

6

Ik maak de taarten meestal op taartonderleggers van karton (die zijn aan 1 kant glad) die ik in Duitsland in de supermarkt koop.
Gaat super en met karton (dun) en al kan ik de taart dan zo in de doos schuiven en kan kan iedereen hem mooi op een eigen taartschaal leggen.

7

Nou, dat klinkt allemaal goed.
Ga dus inderdaad zelf de boards maken, scheelt een stuk!
Bedankt voor de tip
Groetjes
Diana

8

Doe het eigenlijk net als nicole koop de kartonnetjes ook in ditsland kosten eigenlijk niets liggen soms ook bij de wibra voor weinig!!

josee