Onderwerp: Kikker voor Kees
"... een beetje laat Koen, ik weet het, maar eh... kan het nog? Je mag maken wat je wilt, met de vulling die je wilt en wat je ook kiest, ik vind het allemaal goed..."
Dat zijn toch wel de allerfijnste opdrachten he... Aan de slag dus. Nou ken ik Kees erg goed en dus was het al snel duidelijk: chocola en veel ook!
De bovenste laag is een 20 cm. taartje die, met behulp van bakpapier, ook 20 cm. hoog werd. Gevuld met Cafe Noir koekkruimels, slagroom en Baileys. Overgoten met pure chocolade.
De onderste laag is een 25 cm. taartje. Gevuld met hazelnotenmousse en kersenvlaaivulling. Een heerlijke combinatie! Als 'omhulsel' heb ik chocoladefondant gebruikt.
De kikker heb ik onlangs gemaakt bij Wendy tijdens een boetseerworkshop. Mocht je de kans krijgen; ga dan eens naar haar toe. Niet alleen voor een workshop ben je daar aan het juiste adres; als je de straat inrijdt voel je je al welkom en dat gevoel wordt alleen maar versterkt als Wendy's zoontje Liam de deur opendoet met de woorden: "... kom binnen, neem maar plaats..."
Naast Liam en Wendy is daar nog Ruud. En die verdient even een regel apart hoor... Dank Ruud; voor je gastvrijheid, je koffie, thee en fris en niet te vergeten: je gezelligheid
Maar goed, dit is geen "Babbel na het bakken" dus hup naar de foto's :
... close upje van de kikker:
www.taartenvankoenie.nl