1

Onderwerp: Sprietjes op de taart

Hallo,
Soms zie ik taarten met zelfgemaakte versiering (bv ballonnen) en die worden dan in de taart gestoken.
Met wat kan ik dat doen? Op foto's zie je een soort zilverdraad, maar is dat niet schadelijk??? Wie weet wat ik hiervoor het best gebruiken kan??
Alvast bedankt
Diana

2

Re: Sprietjes op de taart

Dat soort 'sprietjes' zou ik nooit mee invriezen, maar achteraf pas op de taart plaatsen. Ook omdat die dingetjes heel kwetsbaar zijn en makkelijk uit de taart breken....

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

Hi,
Oke, maar van welk materiaal kan ik die sprietjes maken?
Ik wil nl zelf vormpjes op die sprietjes maken en dan in een taart steken,
maar ik weet niet welk materiaal je daarvoor kunt gebruiken?
Wil niet iedereen vergiftigen.
Gewoon ijzerdraad kan denk ik echt niet.
Zijn die sprietjes ergens te koop? zonder versiering bedoel ik?
Wie weet raad.
Groetjes
Diana

4

Hallo Diana, ik heb je vraag even een eigen topic gegeven anders wordt er alsnog antwoord gegeven op de oorspronkelijke vraag uit 2006 ;)

Je kunt wel ijzerdraad gebruiken, maar je moet ervoor zorgen dat het niet in je taart zelf komt, bijvoorbeeld (stevige) rietjes gebruiken, daar een beetje marsepein in en daar de sprietjes. Je moet ze inderdaad niet z

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Hi, bedankt voor je tip!
Ben voor het eerst op het forum en nog een beetje lost!
Groetjes
Diana

6

Je kunt in hobbywinkels ook wel eens van dat ijzerdraad met plastic of papier er om kopen  (ik heb daar goud van), geeft een leuk kleureffect....

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

7

Oke, dat is ook een leuk idee
Thanks!