1

Onderwerp: wat doe ik fout?????

Wilde ik net even een lekker taartje voor morgen maken (koffieochtend bij mijn dochter op school), had nog een reep Bonbonbloc liggen.......kapsel gebakken en chocolade gesmolten. Slagroom erbij en kloppen,  maar nee hoor.....bleef dun. Nog even in de koelkast gezet en nog eens geprobeerd. Werd het wel ietsje dikker en ineens.......doorgeslagen. Hoe krijg ik nou de goeie dikte om er een taart mee te vullen?
Gr. Fatima

Groetjes Fatima

2

Re: wat doe ik fout?????

Hoi Fatima,

voor het maken van ganache (chocolade en slagroom): verwarm je slagroom tot er aan de zijkanten bubbeltjes komen dan van het vuur en de chocolade erbij. Deze smelt dan in de slagroom. Overschenken in andere kom (om sneller af te koelen) en evt in de koelkast totdat je de juiste dikte hebt voor je vulling.

Succes!

3

Hoeft er dan niet meer geklopt te worden om de slagroom steviger te maken?

Groetjes Fatima

4

nee door het kook proces wordt de slag room dikker.  Veel succes.

groetjes francisca

5

maar je kan hem nog wel kloppen om hem luchtiger te maken (vind ik zelf lekkerder als vulling), dus na het afkoelen opkloppen met de mixer.

Mijn website: Presentaart

6

mascha schreef:

maar je kan hem nog wel kloppen om hem luchtiger te maken (vind ik zelf lekkerder als vulling), dus na het afkoelen opkloppen met de mixer.

Als vulling mix ik hem dus ook meestal, vind ik veel lekkerder. Ik gebruik dan overigens niet de 1:1 verhouding, maar op 1 pakje slagroom (200 ml) 150 gram pure/melk chocolade. Ook erg lekker als bonbonvulling. Je moet hem pas opkloppen als het mengsel volledig is afgekoeld. Dit kan wel even duren. Dus op tijd beginnen met maken.

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

7

Ik klop hem ook op, dan wordt het een heerlijke mousse :9 (kan mezelf altijd maar met moeite in bedwang houden ;)). Ik houd overigens wel 1 : 1 aan.

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!