1 Laatst bewerkt door Erk (01-10-2007 12:36)

Onderwerp: Heb zomaar ineens ruzie!

Ik gebruik voor het bekelden van mijn taarten het liefst marsepein en anders de kant en klare MMF. De MMF had ik altijd goede ervaring mee maar sinds kort heb ik er zo'n ruzie mee, het plakt,scheurt en zakt uit. Ik rol altijd uit op doorzichtig tafelzeil en leg het dan zo op de taart maar dit lukt dus met de MMF niet meer
Wil nu echt graag een fondant die niet blijft plakken maar vind die "zure" fondant zo smerig. Ballina ruikt lekker hoor ik steeds en verwerkt lekker maar laatst zei iemand dat deze ook plakkerig was. Ik wil dus fondant die lekker qua smaak en geur is en makkelijk te verwerken als je op tafelzeil uitrolt.
Graag jullie advies.

2

Re: Heb zomaar ineens ruzie!

Ik kan je niet goed helpen met een ander soort fondant. Gebruik zelf altijd zelfgemaakte MMF (en die plakte ook een beetje aan het tafelzeil)
Weet je, ik werk eigenlijk nooit met een tafelzeil (behalve bij heel grote taart, heb ik het een keertje gedaan, maar vond het ook erg spannend :S )
Waarom probeer je het niet een keer op de 'ouderwetse' manier: beetje poedersuiker strooien en draaien maar. En dan voorzichtig twee handen er onder schuiven of met de deegroller en dan er over heen leggen.
Succes!

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

3

Dat heb ik nog nooit gedaan. Ik heb het nu een paar keer op een filmpje gezien en vraag me af of me dat gaat lukken. De volgende keer ga ik het gewoon proberen.
Bedankt voor je reactie.

4

Dat gaat je zeker lukken hoor! De allereerste keer niet al te dun uitrollen (Dat had ik gedaan), anders gaat het scheuren. Als je het nl oppakt wil het nog een beetje uitrekken zeg maar. Als het dan te dun is.... tja je snapt het al
Veel succes!

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

5

Ik hoorde van iemand (weet even niet meer wie) dat ze het gaat proberen met een combi tussen ballina en die "zure". Misschien kan je dat ook een keer proberen....

Je hart fluitsert, luister goed!