1

Onderwerp: zwarte icing?

Zoonlief wil graag een Spidermantaart! Nu dacht ik voor de 'web'lijntjes op zijn pak zwarte icing te maken maar ik heb er nu al bijna een half potje zwarte kleurstof (Wilton, 28g) inzitten en ik heb nog steeds donkergrijs. Is er nog hoop? Andere tips?

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

2

Re: zwarte icing?

Zwart is hoe dan ook een lastige kleur, maar dit topic vond ik voor je:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … hp?id=7667

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Okee, ik heb nog even de tijd dus ik ga maar even wachten of de kleur inderdaad intenser gaat worden. Al die kookwinkels lijken me geweldig maar ik zit ver van al die plaatsen verwijderd dus dat is nu geen optie. Bestellen maar voor de volgende taart!
Hee en al die kleurstof, in hoeverre moet ik stuiterende jongetjes verwachten?

Groetjes Wendy

4

Mja, als ze toch al stuiteren, valt een stuitertje extra niet op hoor :+

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Hahaha, ja dat is wel zo, maarre, effe serieus, ooit klachten van gehoord? Het lijkt me zo VEEL!!!
Andere optie: valeriaandruppels in de begeleidende ranja? ;-)

Groetjes Wendy

6

Een dag later..... lijkt hij inderdaad wat donkerder. Aangezien mijn vorige vraag geen stroom aan reacties heeft opgeleverd ga ik er maar van uit dat niemands kinderen plotseling ADHD hebben ontwikkeld na het eten van onze dieprode/blauwe/zwarte taarten dus ik ga ervoor!!! Nog een h

Groetjes Wendy

7

Hoi
Ik zie je vraag nu pas......ik heb al ooit een helemaal zwarte taart gemaakt en geen stuiterende kids hier hoor... :D :D :D ook niet met de andere kleurtjes!!!!

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

8

Hoi, even nog over de stuiterende kids:
ik ben schooljuf en lees nog wel eens wat literatuur over deze materie. Ik las laatst dat kleurstofallergie heeeeeel vaak wordt opgevoerd als reden voor onhandelbare kinderen, maar dat het maar zelden de oorzaak is van het gedrag. Echte intolerantei komt maar heel weinig voor.
Volgens mij staat deze informatie ook op de website van het voedingscentrum (als ik het goed onthouden heb, ik lijd nog een beetje aan zwangerschapsdementie -ook al zo'n goed medisch onderbouwde kwaal- en ben al een paar maandjes niet aan het juffen).

9

haha, intolerantei, is net zoiets als een paasei, maar dan anders ;)
ik bedoel natuurlijk intolerantIE

10

Hartstikke bedankt voor je reactie, ik ben echt niet zo'n overdreven mama maar kleurstoffen was ik toch wel een beetje huiverig voor. Daarom fijn om te horen dat dat niet hoeft! (kijk echt gezond zal het niet wezen, snap ik ook wel, maar ze eten dan ook niet iedere dag zo'n knaltaart, toch?!)

Groetjes Wendy