1

Onderwerp: Marshmallow-fondant veert terug, wat nu?

Ik heb vanmiddag Marshmallow-fondant mmf van de geel/roze spekjes gemaakt. Het was een enorm geklieder en geplak, maar het lijkt gelukt te zijn. Maar als ik met mijn vinger erin druk, veert het weer terug. Hoort dat wel zo of heb ik wat fout gedaan? En hoe kan ik het oplossen?

taart taart en nog eens.....taart!

2

Re: Marshmallow-fondant veert terug, wat nu?

Ik weet wat je bedoelt, dat had ik ook toen ik fondant van 'spekken' had gemaakt, het wordt weer spek-achtig zeg maar.
Ik denk dat het niet meer op te lossen is, en dat je ook niets fout hebt gedaan. Als je andere fondant wilt zal je een ander recept moeten proberen of gewoon kopen natuurlijk.

Mijn website: Presentaart

3 Laatst bewerkt door Lies (01-10-2007 17:44)

Mijn MMF veert ook terug, het hoort zo. Ik had wel gewone witte marshmellow gebruikt. Ik laat het altijd minimaal 2 dagen staan en dan pas gebruiken. Als je het gaat gebruiken je werkplek en handen met crisco of trex insmeren en uitrollen als gewone fondant. Ik heb afgelopen vrijdag mijn nijntje stapeltaart (zie taartparade) met MMF bekleed en het ging prima.

Winkel en webshop in Houten. Voor PME & Wilton Cursussen. www.liescakeshop.nl

4

Ik weet niet wat de ingredi

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

5

ik vind de ingredienten heel raar, zoals bv: vloeibare glucose of glycerine?? bij ons kennen ze het niet eens, ik zou ook graag eens mmf of fondant zelf willen maken. maar ik weet niet waar ik de ingredienten moet halen. de webshop is een optie maar niet altijd. soms is het toch beter dat je het gewoon in de buurt kunt kopen. misschien hebben ze wat in de kruidvat?

6

Glycerine kun je bij de apotheek kopen en vloeibare glucose kun je zelf maken door glucosesuiker (dextropur bij de drogist vandaan) met water tot een stroperige massa in te dikken.

MMF kun je zonder deze twee maken trouwens, gewoon marshmallows en poedersuiker kopen, volgens mij zijn dat niet zulke rare ingredi

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag