Onderwerp: mars vulling
hoeveel mars en slagroom moet je hebben voor een vulling?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » mars vulling
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
hoeveel mars en slagroom moet je hebben voor een vulling?
wauw, dat klinkt lekker.... hmm mars. Waar heb je die vulling gevonden??
Ook hier op de site? Zit nu al te denken voor welke gelegenheid ik een taart ga maken.
ik begrijp niet wat je bedoeld???
Als je bedoelt slagroom met stukjes mars erdoor, dan zou ik voor een 'gewone' taart (tot 26 cm doorsnede of 25x25 kan ook nog) een bekertje slagroom stijfkloppen, en gewoon een pak marsen halen en even kijken hoeveel erin verdwijnt
Ik denk dat 2 tot 3 marsen al best veel is.
Maar misschien bedoel je een hele andere vulling????
Als ik "gewone" chocolademousse maak, ga ik uit van 100 gram per 100 ml. Ik smelt de chocola dan in de slagroom (niet laten koken!), laat de boel koud worden in de koelkast en dan opkloppen. Ik weet niet of dat ook je bedoeling is met de marsen? (Zou dat eigenlijk wel gaan?).
ik bedoel het recept van paloma, zoek op ,mars dan zie je het recept
Bedoel je dit??
ik heb nog een receptje voor marssaus ook errug lekker.
Je laat dan mars smelten in wat room (slagroom bijv), met een beetje maizena erbij wordt het steviger (wel pas na het koken de mars erbij doen. Chocola en caramelsmaak.
Ik maak het ook nog wel eens met rolo, wordt echt heel lekker caramel, maar wel errug zoet!
Maar ik vraag met wel wat af?? Slagroom koken?
Haha, dat stukje komt van mij (Paloma had mijn stukje geciteerd). Wat grappig, had echt geen idee waar je het over had terwijl het toch echt van mij komt... Ik wordt ook al een dagje ouder, haha
Ik zou 1 bekertje slagroom nemen en 3 marsen, maar ik doe ook meestal maar wat.
En slagroom koken doe je ook voor ganache, dat is geen probleem.
Nou Macha heb het gemaakt zoals jij het beschrijft, ik lees nu net je mail, maar toen zat het al tussen de taart, wel zoet, maar heeeeel lekker, en we worden allemaal een dagje ouder hahaha
Haha, dat stukje komt van mij (Paloma had mijn stukje geciteerd). Wat grappig, had echt geen idee waar je het over had terwijl het toch echt van mij komt... Ik wordt ook al een dagje ouder, haha
En slagroom koken doe je ook voor ganache, dat is geen probleem.
Haha, grappig dat je dat dan niet gelijk door hebt he.. maar wat geeft het!
Dat heb ik ook nog nooit gemaakt, ganache, dus dat wist ik niet.
Maar ik ga het zeker een keer proberen. Hoelang kook je slagroom dan?
En gewoon in een pannetje?
Moet je deze vulling daarna ook laten afkoelen en dan daarna opkloppen??
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » mars vulling