1

Onderwerp: ovenbestendig ??

Een vraagje hoe weet je of je iets in de oven kunt gebruiken om te bakken ? Ik heb bijvoorbeeld glazen ijscoupes op voet met een mooie maat om ronde halve bollen te maken en stenen bakjes van bijvoorbeeld tapa sets (geglazuurd) kan ik hierin cake bakken ??

Hoe testen jullie dat of gebruiken jullie alleen echte oficiele vormen (op de blokkerbol na !)

Bedankt alvast voor het meedenken !!

2

Re: ovenbestendig ??

Goeie vraag... ik geloof dat ik ijscoupes op voet niet zo snel zou gebruiken om in te bakken; ik moet voor mezelf wel het idee hebben dat het ovenbestendig is zoals dikke glazen schaaltjes of RVS.
Over de tapaset twijfel ik; steen en geglazuurd zou inhouden dat het moet kunnen, maar of ik het risico zou nemen... misschien dat iemand een goeie testmethode weet?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

He tinie,

Ik heb laats gewoon geprobeerd om in een glazen schaal te bakken. Wist ook niet zeker of het lukte, dus heb de oven aangezet met daarin een lege schaal (wel heel klein beetje water in gedaan) En dan de oven op 180 gezet.
En zo ben ik er voor gaan zitten tot de oven op temperatuur was.
Dan is het dus wachten tot het goed gaat. Het ergste wat kan gebeuren is denk ik dat de schaal barst. Hoop ik dan! Hahhaha...
Bij mij was het gelukt in ieder geval.

4

Ik heb in de blokker eens een setje van 3 maten pirex glazen schalen gekocht, voor 12 euro geloof ik. Met net handige maten. En zeker ovenbestendig.
Het zijn die bowls die Debbie Brown ook voor verschillende taarten gebruikt.

5

ik kan het niet langzaam testen want ik heb een AGA, dit is een oven die altijd aan is en dus op temperatuur, dus als ik hem er in zet is het gelijk op de temperatuur van die oven, zoek nog wel even verder in mijn kasten :)

6

Dàt lijkt me een dure oven :S (in gebruik....)

7

het is iets meer dan een oven :)

het is een fornuis waarop, maar vooral IN je kookt, die je keuken en een groot deel van je benedenverdieping verwarmd, die je tosti's maakt, je brood roostert, je was droogt, die.......... enfin heel veel meer doet dan een taart bakken ;)
zie : http://www.bos-fornuizen.nl/1pag63.html#

8

Wow.... *sprakeloos is*

(heeeej, de nieuwe rubriek al gezien?? O-) )

9

welke nieuwe rubriek ??

10

De review-sectie ;) (linker menu, verhaaltje erover staat in 'Over de site')
Ik las dat stuk over jouw oven en dacht: goh, dat zou ook wel een leuk onderwerp zijn :)

11

had m net gevonden !!
Tsja het is je eigen risico, wil er best over schrijven maar als ik eenmaal begin................... :) ben een beetje verslaafd aan dit geweldige fornuis....

12 Laatst bewerkt door kimi (01-10-2007 22:55)

hoi tinie,

Jaloers Jaloers, Zou ook zo graag een aga willen.....;)

13

zou graag een hele nieuwe keuken willen :-)

Alles goed???? nee 3 fout

14

heb er inderdaad dagelijks vreselijk veel plezier van. dus als het binnen de mogelijkheden zit, zou ik zeggen; DOEN !!!!!!!!!

15

Heb jij een aga!!!!???? leontine!!!
Nou ik kom volgende week een uur eerder dan kan ik me even vergapen aan je aga voor het kinderfeestje. Die staat keihoog op mijn verlanglijst!!!! :lol:  :cool:   Geweldig!!!!!!!!

Pluk de dag!

16

Je bent welkom hoor ANtoinette :) ja mag ook smorgens al komen?? kun je gelijk de lunch mee klaar maken :0)

17

Dat kan niet want Arthur moet tot 12.15 naar school en ik heb 's morgens dienst in de bibliotheek van school :lol:  maar ik maak zeker tijd voor je AGA!!!!!! :Y :D

Pluk de dag!