1 Laatst bewerkt door Sigrid (30-09-2007 13:48)

Onderwerp: lucht onder in de cupcakes

Ik heb gisteren weer cupcakes gemaakt en net als alle vorige keren heb ik lucht onderin de caisse (dus onder de cupcake). Hoe komt dat? Ik heb de caisses eerst goed aangedrukt in de bakvorm en vervolgens met de spuitzak gevuld en toch stijgen ze op de een of andere manier op :D.
Ik heb het zowel bij de mini-cupcakes als bij de gewone, maar wie weet wat ik er aan kan doen?

De bovenkant is dus wel mooi recht en ze storten ook niet in, er zit "gewoon" een luchtzak :S.

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

2

Re: lucht onder in de cupcakes

Dit probleem heb ik ook gehad... Maar nu niet meer. Als ik twee keer de hoeveelheid van het recept maar zette ik eerst gewoon twee bakblikken onder elkaar in de oven. Toen had ik ook lucht onderin, en lieten de caisses zelfs los.

Nu bak ik ze iedere keer in het midden met (jammer genoeg gaat t niet supersnel) 1 bakblik en gaat het super.

Ondertussen vul ik het andere bakblik zodat deze gelijk de oven in kan als de andere er uit komt.

Ik hoop dat het bij jou ook gaat lukken. Succes.

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

3

Re: lucht onder in de cupcakes

Aha... dat is het dus.
Ik had nooit lucht in de caisses...maar vorige week wel. Ik heb pas een 2e blik erbij gekocht om sneller cupcakes te kunnen bakken... en had die dus tegelijk in de oven gezet...
Voortaan niet meer doen dus!

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep