26

Re: Icing

kokkie schreef:

Zeg Granny, heb jij echt OVERAL antwoord op????

dat lijkt me heerlijk..........

Ouderdom komt met gebreken maar ook met opgebouwde ervaring.......zolang het geen motoren, algemene computertechniek onder windows of heavy metal betreft, kun je met mij een eind komen......... :)

I believe in Sandy Claws

27

Carin schreef:

Maar ze is niet de enige hoor  ;)

Inderdaad :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

28

Marianne schreef:
Carin schreef:

Maar ze is niet de enige hoor  ;)

Inderdaad :)

Gelukkig niet zeg..zo bedroevend is het gelukkig nog niet in Nederland maar het moet niet echt nog minder worden.....meer vrouwen mannen aan de bak en kook in Nederland.....weg met de kant en klaar....!! (grijns)

I believe in Sandy Claws

29

Van kant en klaar houd ik ook niet zo erg...

Behalve taarten maak ik meer vers/zelf: bv soep, appelmoes, ijs, patat, kroketten,, draadjesvlees, pepernoten, soms brood, eeehhhh wat nog meer... nog wel meer maar ik kom er even niet op.

En nu wacht ik met smart tot de spreeuwen komen: om wijn te maken.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

30

Carin schreef:

Kijk...daar weet ik nu echt helegaar niets van (drink geen alcohol...:))

I believe in Sandy Claws

31

Nog heel even een opmerking over dikke sateprikkers als ondersteuning: Daar heb ik minder goede ervaringen mee!
Ik heb het met de bruidstaart, die ik ruim een jaar geleden gemaakt heb, gedaan, en die zaktje langzaam weg. Dit was maar 1 laag die 'instortte', en het was redelijk warm weer, en toen is het stokje scheef gegaan omdat hij niet echt een platte kant heeft waar het karton op kan steunen, en toen zakte dus heel de taart in zo ongeveer.
Ik gebruik dus noooooit meer sateprikkers, misschien als het 2 lagen zijn maar meer echt niet.

Plastic stokjes van Wilton heb ik wel gekocht bij een kookwinkel in Amsterdam (Duikelman), dus is wel verkrijgbaar.

Mijn website: Presentaart

32

Granny W. schreef:
Carin schreef:

Kijk...daar weet ik nu echt helegaar niets van (drink geen alcohol...:))

Nee ik drink ook geen alcohol. Maar ik vind het leuk om te maken. Om te doen dus. Niet omop te drinken.

Inmiddels zijn de spreeuwen dus geweest, hebben we 21 kg duiven geplukt, gewassen en gekneusd. Dat heeft in emmers 8 dagen staan pulpgisten en vanavond hebben we de druiven (of liever gezegd druivenprut) geperst en in de gistingsfles gedaan.
En nu maar wachten...

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep