1

Onderwerp: Cupcake hulp

Ik heb de bakjes voor de helft gevuld met de cupcake mix, na 4 minuten te hebben gemixt. Bij nadering van de verstreken baktijd zagen ze er in de oven super mooi uit.
Toen ik ze na het verstrijken van de baktijd uit de oven haalde en uit het bakvorm zag ik de o zo mooie bollende cakejes langzaam inzakken.

Nog tips???

2

Re: Cupcake hulp

Dat is jammer! Waarschijnlijk toch nog wat langer bakken. Even met een sateprikker kijken of hij al droog is vanbinnen.

3

geen tips, (heb nog nooit cupcakes gemaakt) wel zeer meevoelend (zie topic rampentaart) 2 kapsels kakte ook langzaam in na dat ze er super uitzagen nadat ze uit de oven kwamen.
Ik heb wel de oven ipv 175 c op 160 graden gezet en hem 20 minuten langer erin laten zitten (waarvan de laatste 5 minuten weer op 175 c), dit heeft wel geholpen

Alles goed???? nee 3 fout

4

Bedankt Vivian, ga ik de volgende keer inderdaad even proberen.

Viv schreef:

Dat is jammer! Waarschijnlijk toch nog wat langer bakken. Even met een sateprikker kijken of hij al droog is vanbinnen.

5

Hallo Lune, Bedankt voor je meevoelen haha. Gewoon nog maar een keer proberen...de aanhouder wint zeggen ze. Heb je album net even bekeken, zitten evengoed mooie taarten bij. Groetjes Petra

lune schreef:

geen tips, (heb nog nooit cupcakes gemaakt) wel zeer meevoelend (zie topic rampentaart) 2 kapsels kakte ook langzaam in na dat ze er super uitzagen nadat ze uit de oven kwamen.
Ik heb wel de oven ipv 175 c op 160 graden gezet en hem 20 minuten langer erin laten zitten (waarvan de laatste 5 minuten weer op 175 c), dit heeft wel geholpen

6

Hoi Petra,

Wat balen zeg! ik denk dan toch ook nog een minuutje langer dan je had gedaan, dan waren ze ongetwijfeld gewoon goed geweest. Heb je gewoon met een handmixer gemixt? Dat werkt bij deze mix echt het beste. Ik hoop dat je volgende serie wel lukt. Ohja, had je de oven voorverwarmd? Dat hoeft niet perse, maar als je het niet doet is je oventijd wel aardig langer. Laat je even weten of het gelukt is? Oh ja, Marit heeft volgens mij haar plastic box laten staan na de workshop, kan dat kloppen?

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat