1

Onderwerp: koekkies....

ff icing getest op de samen met mijn dochter gebakken koekjes, ziet er vrolijk uit, maar de koekjes zijn wel zacht geworden.

Bekend probleem?

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LUBHBXW3.jpg

er is altijd wel een reden voor taart

2

Re: koekkies....

Wat een leuke koekjes! Super!

3

Re: koekkies....

Ja heb ik ook gehad... Is dan de icing te veel verdund met water oid?
Wie weet het?
Koekjesfee? Zwaai eens met je stafje!

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

4

Re: koekkies....

leuk zeg.....jeetje wat vrolijk

Als het pad der vriendschap niet regelmatig wordt betreden, groeit het dicht.

5

Re: koekkies....

Wat een leuke vrolijke koekjes!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

6

Re: koekkies....

hele leuke koekjes ..ik wordt er helemaal blij van!!!!

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

7

Re: koekkies....

Wat heb je nou bij die hele chique koekjes staan; "handgejoekeld door Kit"!! Daar had ik in eerste instantie overheen gekeken, maar zodra ik het zag, moest ik erg :lol: :lol: :lol:. Erg origineel of zeg iedereen dat in Haarlem?;)

Groetjes, Ria
"Le talent, ça n'existe pas, le talent, c'est avoir l'envie de faire quelque chose."

8

Re: koekkies....

Wat een gezellige koekjes!
Mooie kleurtjes!

9

Re: koekkies....

Jammie die zien er lekker uit !!!!! Wat heb je ze mooi versierd met icing !!!!!!

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

10

Re: koekkies....

Leuk zeg, net lente!

11

Re: koekkies....

Ze zijn heel erg mooi geworden en dat zacht worden herken ik ook !
Maar volgens mij worden de koekjes na een paar dagen harder (gek eigenlijk want normaal gesproken worden koekjes alleen maar zachter met het verstrijken van de tijd :S )

Koekjesfee...ik zou heel graag een van jou koekjes willen proeven tijden de taart en trends zou dat kunnen ????

12

Re: koekkies....

Die roze met die roze stippen die is leuk!!!!!

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

13

Re: koekkies....

Het te zacht worden heb ik eigenlijk nooit gehad. Eerder dat ze te hard werden in het begin.
Misschien worden ze soms na het bakken te snel weggestoken in een doos. Dat doe ik nooit meer. Ze overnachten in een grote kast, speciaal daarvoor aangekocht, zodat ze goed lucht hebben en de kast is tevens een grote doos uiteindelijk.

Het zijn stevige koeken, bommakoeken van smaak vind ik. Maar dat is wat mensen er lekker aan vinden, ze proeven "echter" dan de fabriekskoekjes (die ook heel lekker zijn) het is gewoon anders, ambachtelijker denk ik.

Nicole, ik breng er wel enkele mee denk ik ;)


MAAR dit geheel terzijde, KIT ze zijn erg leuk geworden en wat een mooie bloemvorm heb jij.

14

Re: koekkies....

Wauw, hartstikke leuk!
Ik vind die uitstekers ook heel gaaf, waar heb je die vandaan?
Ennuh, Karentje... wat kun je aan te harde koekjes doen?

Groetjes, Jos

15

Re: koekkies....

ik vind ze super geworden....ik heb me er nog niet aan durven wagen....

groetjes Saskia
www.taartenmeer.nl

16

Re: koekkies....

lonestar, ze werden in het begin bij mij enkel te hard omdat ik ze te lang in de oven liet :o

Ik vond ze zo zacht als ze er net uit kwamen, ik wist nog niet dat dat de bedoeling was...

En je moet de boter en suiker echt goed romig laten worden voor je de rest erbij doet. Gooi je alles in

17

Re: koekkies....

inderdaad een hele leuke vorm hebben die bloempjes (uitsteker?) en ook leuk versierd!

18

Re: koekkies....

Hoi hoi,

Dank voor alle leuke reacties.

Misschien heb ik de koekjes er wel te vroeg uitgehaald. Ze hebben daarna nog zeker een hele nacht en halve dag liggen drogen aan de lucht. Daarna voorzien van icing. voordat de icing erop ging waren ze al aan de zachte kant.
Ik heb de boter en suiker juist z.s.m. laten mixen en laten daarna het deeg nog laten rusten in de koelkast. Ik dacht juist dat dit soort deeg niet te warm mocht worden (daarom was mijn boter en suiker mengsel ook niet echt romig denk ik zou het daar dan aan liggen?).
affijn ik heb nog een hoop te leren.

Oh die stekertjes.....pfff ff denken, ik weet het niet eens helemaal zeker maar volgens mij heb ik ze ooit in een paassetje van de Xenos gekocht, zitten nl ook bij een haasje, wortel, paasei en mandje zo uit mijn hoofd.....

greetsz Kit

er is altijd wel een reden voor taart

19

Re: koekkies....

Schattig zeg,het lijkt de Efteling wel.Ze kunnen zo op het huisje van Hans en Grietje.
Gr.Gerda

Taartie La Mama