1

Onderwerp: waarvan puzzelen jullie

even een vraagje over de puzzels doen jullie dat van marsepein? ik had het nu van fondant gedaan maar is zoo breekbaar.

dat je als de dood bent dat ie breekt. en iedere keer zie ik dat jullie puzzels in de vriezer leggen. dus vandaar deze vraag.

volgens mij is het ook iets hanteerdbaarder dan fondant. om mee te puzzelen dan.

graag jullie tips

2

Re: waarvan puzzelen jullie

ik gebruik soms wel fondant voor puzzelen, maar soms ook marsepein, dat vind ik voor puzzelen inderdaad iets lekkerder werken (voor boetseren weer fondant beter). Als je het niet te lang laat drogen maar meteen afdekt met folie dan valt het wel mee met de breekbaarheid, wordt niet echt keihard bij mij.

Mijn website: Presentaart

3

Het hangt ook wel een beetje af van het merk fondant. Ik heb ervaring met Pettinice, RegalIce en Ballina en Ballina blijft gewoon zacht, net als marsepein (nog zachter wel). Pettinice en RegalIce vind ik persoonlijk gevoeliger voor breuk-na-drogen.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

ooo dankje zal bij de volgende bestelling eens ander fondant bestellen. heb nu regalIce. vindt het wel fijn om mee te bekleden. maar voor de puzzels vind ik hem een beetje korrellig

dankje voor je antwoordt.

5

Marianne ik wilde ook net Ballina bestellen om mee te puzzelen maar welke gebruik je dan.

6

Ik gebruik dan de 'gewone': paste to cover, smaak: vanille (je kunt ook voor smaak chocolate kiezen, die is ook gewoon wit hoor).

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Aha dus fondant breekt snel? Heb het met puzzelen niet gemerkt, maar stop alles meteen in een plastik zakje.
Heb net een heel zeebra zitten puzzelen en die is zwartwit!! :/  Zwart gemaakt met marsepein/fondant en wit met alleen fondant...krijg ik morgen problemen als ik de zebra op de taart wil leggen?

Grt. Esther

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

8

mmmm, mijn zebra was ook gewoon fondant hoor, en ook pettinice (bakels).
Ging prima, maar ik puzzel ook niet zo heel dum. Het haar van mijn laatste brats was ook fondant, had de verkeerde emmer te pakken met voorgekleurde stukjes. :S
Gelukkig brak het niet bij het overleggen, was er wel even bang voor, want dat was best dun.
Ik vries trouwens mijn puzzels nooit in hoor, gewoon op een plastic dienblad ofzo en die helemaal inwikkelen met plastic folie. De fifi puzzel heeft zo 2 weken liggen wachten omdat de bestelling een week uitgesteld werd. Was nog mooi soepel, maar deze was wel van marsepein hoor, vind ik fijner puzzelen en gebruik normal fondant dus alleen voor witte stukjes. :)