1

Onderwerp: koekiemonster af, noooooit meer marsepein

Het kapsel was super gelukt, in 2 plakken gesneden en gevuld met banketbakkersroom en aardbeienjam. De botercreme ging er ook superstrak omheen. Toen begon de ellende. Marsepein, wat een vervelend plakkerig spul. Misschien komt het ook omdat ik geen marsepein lust. Wie weet, maar ik doe het niet meer, zelfs niet voor mijn man die dat heel lief vroeg.

Maar goed, mijn koekiemonster geplaatst en toen kwam ik erachter dat hij nog op een onderplaat geplaatst moest worden. Dus die hele taart op die plaat geschoven, met als gevolg dat de hele zijkant is verknald. Ik kan me wel voor de kop slaan. Dus geen foto's van de zijkant, alleen de bovenkant.

Waarschijnlijk vindt Dani het niet zo erg, en zijn moeder ook niet. Die vind marsepein lekker, dus die snoept het wel op.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-C4PD3MRI.jpg

Bek af, maar wel trots. Je leert elke keer weer, al levert het wat schade op.

2

Re: koekiemonster af, noooooit meer marsepein

Hartstikke leuk geworden, joh! En die gezichtjes in die letters zijn grappig!

3

tjee, wat ben jij streng voor jezelf! hij ziet er echt prachtig uit hoor! geweldige koekiemonster die echt helemaal lijkt (met zijn scheve ogen), prachtige naam 9en nog wel dubbele letters en ook de ballonen zijn helemaal geweldig!
en ook nog een strakke taart eronder!
met andere woorden; ik ben jaloers ;) dit lukt mij nog lang niet!
geweldige taart dus!

ik functioneer alleen op suiker...

4

Ja, dat is lastig, een versierde taart op de onderplaat krijgen! Ik vind hem al met al erg leuk!

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

5

leuke letters!

Kijk gerust eens in mijn taartenalbum
http://www.creabrigitte.mijnalbums.nl

6

Nou, ik vind hem hardstikke mooi hoor!
En marsepein is even wennen, ik vond het ook lastig in het begin.
Wat wel helpt is je handen insmeren met plantaardig frituurvet of crisco of iets dergelijks.
Verder plaats ik zo mogelijk de taart al op een taartkarton/bekleed kartonnetje met huishoudfolie, zodat hij makkelijk te verplaatsen is, want ook ik verk***t m'n taart regelmatig als ik hem verplaats, en dat is jammer.
Maar goed, door schade en schande leert men ;)
Al is die van jou helemaal niet schandelijk ;)

Mijn website: Presentaart

7

Heel leuk gemaakt. Ik zet mijn taart al gelijk al op een taartkarton dus als die bekleed en versierd is hoef je alleen met een pannekoekmes ( spatel) eronder te gaan en zo over te zetten in de taartdoos.

Ik wat jij hebt met marsepein dat het plakerig is heb ik met fondant en werk daarom liever met marsepein.

Nogmaals vind hem echt heel mooi.

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

8

Vind hem heel erg mooi!!!
En ook hier door schade en schande wijs geworden...gaat nu ook meteen op een kartonnetje :D :D

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

9

Toch gek dat een mens zo zn voorkeuren heeft ...ik haat fondant en werk veel liever met marsepein omdat ik het net minder plakken vind,haha!
Maar je taart is lans boven heel mooi geworden hoor ...en net dat speciale eraan zijn die vrolijke snoetjes op de letters!!

10

Heel mooi gedaan hoor! Een mooie strakke ondertaart, een leuk koekiemonster, leuke letters met smilies!

Ik weet niet of je het op prijs zal stellen maar heb 2 tipjes voor je: Koekie wordt nog echter als je hem iets 3-D maakt: alles een beetje opvullen aan de achterkant (weet niet of ik nog duidelijk ben :S)
Het andere tipje: Je letters krijg je nog mooier (want ze zijn al mooi!!) door de snijvlakken met een tooltje of je vingers wat gladder te maken.

11

Dank je voor de tips. Dit is een van de redenen waarom ik naar de workshopdag in Amersfoort ga. Ik wil graag dat het wat boller wordt, maar hoe? Dat hoop ik o.a. te leren bij het puzzelen. Maar het begin is er. En tooltjes heb ik nog niet, omdat ik niet weet wat ik moet aanschaffen. Dus hopelijk na Amersfoort .....

12

Hij is heel erg leuk geworden, heel vrolijk en je gezichtjes-letters vind ik super :Y. Het taartverplaatsprobleem ken ik ook en nog vergeet ik het af en toe :s.

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

13

Een hele leuke taart geworden!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

14

Wat balen van die tegenslagen maar ik vind de taart ontzettend mooi gelukt!
Wat jij hebt met marsepein heb ik juist met fondant. Ik vind wel hoe langer je het kneed hoe plakkeriger het wordt.

15

Ik doe alles met marsepein, behalve echt wit....
Maar het eindresultaat van jouw taart mag er ondanks wat &*%#@^ best zijn, heel leuk geworden!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

16

Ondanks.... is het een prachtige taart geworden!

Koekie is heeeel tof geworden en die lachebekjes-letters ook!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

17

Ik vind m lief! Moet altijd erg lachen om Koekiemonster en nu heeft ie ook weer zo'n blik van onschuld op zijn gezicht...leuk!
Ik weet dat poedersuiker wel eens gaat vlekken,  maar als bij mij de marspein gaat plakken, strooi ik er rustig op los. :D Ook mijn handen wassen met koud water wil nog wel eens helpen. :Y

Je hart fluitsert, luister goed!

18

Wat jammer dat het zo'n ramp werd, vind zelf marsepein wel lekker werken, eigenlijk makkelijker dan fondant ;) maar je koekiemonster is leuk hoor! :Y :Y  Als je trouwens even wilt zien hoe wietske en annette er meer 3D effect in geven kun je kijken op hun website www.felicitaartjes.nl daar staat bij how-to een fotoreeks van de Hello Kitty.
Enne veel plezier alvast in Amersfoort, zul je vast heel veel leren daar!!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"