1

Onderwerp: Eenpersoonstaartje

Wie kan mij goede tips over of zelfs een how-to geven voor het bekleden van een eenpersoonstaartje, zoals die gepresenteerd worden bij bruiloften?

Het lukt me niet deze glad te krijgen. Ik blijf vouwen houden.

Groetjes,

Ria

Groetjes, Ria
"Le talent, ça n'existe pas, le talent, c'est avoir l'envie de faire quelque chose."

2

Re: Eenpersoonstaartje

Ik weet niet welke je bedoelt....
er zijn zo veel verschillende 1-per taartjes, laat ff een foto zien

3

Ria ..hoe kleiner het taartje..hoe moeilijker glad te krijgen hoor!!!!

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

4 Laatst bewerkt door Ria (M.C.) (29-09-2007 09:48)

In de galerie staat een trouwtaart met eenpersoonstaartjes. Zoiets bedoel ik....

http://www.deleukstetaarten.nl/galerie/images/albums/bt_nicole_100_mensen.jpg

Wie helpt mij op weg? Ik weet al dat het heel moeilijk is. Is het misschien een optie om de fondantlaag iets dikker te houden?

Groetjes,
Ria

Groetjes, Ria
"Le talent, ça n'existe pas, le talent, c'est avoir l'envie de faire quelque chose."

5

misschien twee dunne laagjes???
en vooral groter uitrollen dan nodig!!
Eventueel taartje op een blikje ofzo zetten wat iets smaller is dan onderkant taartje..dan valt het grootste gedeelte fondant er al "bijna"strak omheen!!!!

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

6

Hmmm... die taartjes heb ik een tijdje terug ook gemaakt samen met Elly
Wij hebben wel cake gebruikt ipv biscuit dat is steviger.
Verder hebben we het eigenlijk net zo gedaan al bij een grote taart.
Ook de dikte van de fondant was gelijk..
Lap fondant er bobenop leggen en dan heel voorzichtig van boven naar beneden glad strijken...vreselijk gepriegel maar het lukt wel.

Wij hadden de cakejes ook nog gevuld maar dat kan ik je afraden want daar wordt het allemaal  niet stabieler van ;)
En mocht je nog hele kleine rest-plooitjes aan de onderkant overhouden dan worden die door het lint of extra fondant randje wel weg gewerkt.

Sorry, erg bruikbare tips heb ik dus niet voor je

Heel veel succes !

Groetjes Nicole

7

Een andere optie is om ze te maken zoals Peronne laatst gedaan heeft! Dus expres niet helemaal strak! Volgens mij is dat zelfs bij de gebakjes hierboven zo gedaan!
http://deleukstetaarten.nl/forum/viewtopic.php?id=12322

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

8

Je zou ze misschien kunnen vullen zoals ze bij Wilton een cupcake vullen ....

http://www.cupcakefun.com/techniques/

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

9

Het gaat me er juist om het eenpersoonstaartje echt strak te bekleden.

Ik heb de tip van Rianne even geprobeerd. Bovenop een omgekeerd bierglas een afgesmeerd cakeje gezet en daar overheen een grote lap mmf. Het volgende probleem dat ik tegenkwam, was dat het door het gewicht aan de bovenrand heel snel ging scheuren.

Wat nu? Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel snel werken! Dat wordt nog heel veel oefenen.

Groetjes, Ria

10

Ik zou ervoor zorgen dat het lap niet TE groot is maar bijna op maat zo wordt de kans op scheuren een stuk kleiner!!!

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.