1

Onderwerp: ...Moscovisch deeg niet omhoog; iemand een idee?...

Snap het niet, ik krijg geen hoge taart met het Moscovisch beslag. De taart was wel lekker hoor maar toch een beetje stevig.

330 gram mix
5 eieren
35 ml water
Dit alles klop ik op de hoogste snelheid 10 min lang. Dan bak ik hem 30 min in een voorverwarmde oven op 175 graden...

Wat doe ik verkeerd?

Grt. Esther

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

2

Re: ...Moscovisch deeg niet omhoog; iemand een idee?...

Eigenlijk geen flauw idee.... Heb je wel gemixt met de gewone gardes (of bij de keukenmachine met de K-klopper en niet de ballongarde) ?En anders denk ik dat het aan de mix ligt, dat die gewoon een beetje steviger is en niet zo hoog wordt.
In welke maat vorm heb je deze trouwens gebakken, het is bedoeld voor een 24/26 cm ronde vorm?
Sorry dat ik weinig zinnigs kan toevoegen, wel heel jammer voor je! Maar goed lekker is belangrijker dan hoog denk ik zo ;) :-D

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

3

leg uit..wat is een K-klopper? en wat is een ballongarde?:think:

Ik heb het gemixt met een keukenmachine met een deeghaken. of moet ik het mixen met een slagroomklopper?

www.detaartentantes.nl

4

Deeghaken zijn om te kneden van 'zanddeeg', met de slagroomklopper kun je de eieren en dergelijke luchtig opkloppen zodat alles luchtig wordt.

Ik gebruik altijd de slagroomkloppers en de deeghaken zijn bijna nog als nieuw.

groetjes monica

groetjes monica.
mijn album

5

Ja jullie hebben gelijk (tuuurlijk hebben jullie gelijk O-)  ) ik ben het nu aan het kloppen met de slagroom klopper en voila...ik zie luchtig deeg opkomen!!!  :lol:

Bedankt!! Esther

www.detaartentantes.nl