1

Onderwerp: DRINGENDE vraag!

hoi allemaal!

Ik ben vanavond bezig  een taart te bekleden met marsepein, maar ben het nu eerst aan het kleuren met kleurstof. Alleen wil de kleur (roze in dit geval) maar niet egaal worden. Het blijft er gemarmerd uitzien met van die strepen. Is er iemand die ervaring heeft met het kleuren van marsepein en evt een tip heeft??? Hartelijk bedankt!

2

Re: DRINGENDE vraag!

Hallo Riekje, welkom op het forum.
Ik verplaats je berichtje even naar de juiste rubriek, daar heb je grotere kans op antwoord.

Maar nu ik toch aan het typen ben: door blijven kneden is het enige juiste oplossing. Als je plakkerige handen krijgt: even wassen en met koud water naspoelen zodat je weer wat koudere handen hebt. Ik vouw het elke keer in elkaar en duw dan met mijn handpalmen, dus vouw-duw-vouw-duw.. lastig uitleggen :S

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Wat ook wel helpt is rollen tot een grote 'worst' deze weer samenduwen en dat een aantal keer herhalen! Of je man het laten doen ;) , die van mij kon het veeeeel sneller dan ik zelf!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

4

Meer kracht in je handen geeft zeker sneller een beter resultaat ja! Dus als iemand met grotere handen je even een handje :lol: kan helpen...

Anders kun je het ook in je keukenmachine doen.

Vooruit duwen en terugvouwen (zoals Marianne zegt) werkt vaak het beste.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

5 Laatst bewerkt door manika (28-09-2007 06:43)

Carin schreef:

Meer kracht in je handen geeft zeker sneller een beter resultaat ja! Dus als iemand met grotere handen je even een handje :lol: kan helpen...

Anders kun je het ook in je keukenmachine doen.

Vooruit duwen en terugvouwen (zoals Marianne zegt) werkt vaak het beste.

Inderdaad wat Carin en Marianne zeggen, maar het is ook handig om paar dagen van de voren de marsepein te kleuren en niet op de dag zelf, zo kan de kleur even goed tot rust komen en er goed in trekken en op de dag zelf kan je alles nog een keer even goed door kneden.

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

6

Bedankt voor jullie reacties! jullie zijn erg behulpzaam!
Het is uiteindelijk gelukt, inderdaad met veel duw-, trek en stampwerk (toch zelf gedaan, goed he?;-))
En het resultaat is echt mooi geworden (roze prinsessen-stapeltaart van 4 verdiepingen). Zal binnenkort even een fotootje opsturen!

Nogmaals bedankt!!!

7

ik ben erg benieuwd naar een roze prinsessenstapeltaart van 4 verdiepingen

Alles goed???? nee 3 fout

8

Anders ik wel!!

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep