1

Onderwerp: Mijn eerste taart!!

Hola Dames,

Nou gisteren was het dan eindelijk zo ver! Mn eerste workshop gaan volgen bij Monica en dit is het resultaat!! Voila!

http://i20.tinypic.com/1tly8k.jpg

Ik ben er zo supertrots op, ik kan niet wachten om in het weekend de blikken van de mensen te zien als ik de taart uit de vriezer haal om hem aan te snijden!!

En dan nu mijn volgend dillema:

Nu wil ik natuurlijk zo snel mogelijk zelf aan de slag, als ik in de webshop kijk dan wil ik meteen alles hebben!! Maaaaaaaaaaaar ik moet me inhouden en voorlopig even richten op de echt nodige dingen.

Welke dingen zouden jullie me echt aanraden om te kopen afgezien van de ingredienten (duh!)! ;-)

2

Re: Mijn eerste taart!!

Wat knap! Hij is echt heel mooi. Verheug je idd maar alvast op de oh's en ah's.

Wat heb je nodig? Ingredienten is wel handig ja. Een deegroller zelf maken van pvc pijp, aardappelschilmesje om marsepein te snijden, Doorzichtig tafelzeiltje en crisco (vet) om je marsepein op uit te rollen. En dan kun je van het geld dat je nu hebt uitgespaard losgaan voor uitstekers, kleipistool, glitters, spuitsetje etc.

Shop ze!

3

Knap gedaan hoor! En dat je meteen aan de slag wil dat herken ik wel. Ben zelf nog neit zo lang bezig, en heb sinds 2 weken mijn bestelling binnen via de webshop.
En meid inderdaad alles is leuk!
De ingedienten zijn natuurlijk een vereiste (hhhaha, zonder is een beetje moeilijk).
Dan ligt het er aan wat je wil gaan doen, welke ingredienten je wil. Dat is makkelijk uit te zoeken op de webshop zelf. Elk artikel heeft ook een beschrijvind waarvoor het is en waarvoor je het nodig hebt.
Ik zelf kan niet zonder het blauwe toolsetje, en de FMM knife tool.
Een spatel vind ik ook handig voor dingen netjes op te pakken. Ja en de rest kan je natuurlijk ook allemaal kopen. Want wat is nu niet handig! ;)
Succes met bakken!

4

Och, wat een mooie eerste! Van harte he, met dit prachtige resultaat! De strik is top, het ontwerp heel lief!

Je zou, bij het bestellen, nog kunnen denken aan een 'smoother" ... dat vind ik nou de uitvinding van de eeuw... :lol: ;)

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

5

Kijk voor bakblikken ed eens bij een kringloopwinkel (of 2e hands zaak) daar ben ik gister super geslaagd, bakblik, dienblad (voor onder de taart) en een taartrooster met draaiplateau voor ........2,50

Alles goed???? nee 3 fout

6

Vind hem erg mooi.

7

Hij is heel mooi!!

Eerst beginnen met de huis/tuin en keukenspullen. Als je eenmaal aan de gang bent, weet je precies  wat je nodig hebt en het is heel leuk om jezelf een cadeautje te gunnen iedere keer als je ingredienten besteld.

Roller inderdaad van  pvc, werkt prima
tafelzeil
smoother,zoals Koenie al zei, geweldig!
taartsnijder, daar zou ik niet meer zonder kunnen
kleurstoffen, basiskleuren
en een setje uitstekers om te beginnen

en voor je het weet puilt  je keuken uit!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

Hij is erg leuk geworden! En ik lees gelijk even mee want ik ga zeer binnenkort ook m'n eerste bestelling doen...! Ik heb al een lijstje gemaakt wat ik in ieder geval wil hebben...maar er is zoveel moois in de webshop........ ;-)

9

Prachtige eerste taart!
Als aanvullend koopadvies zou ik nog een cutting-wheel willen noemen, mesje lukt prima hoor maar ik raak(te) zelf van streek als ik mijn cutting-wheel niet kon vinden :+ (nu heb ik er 6 ivm workshops, dus ik grijp nooit meer mis :D)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

10

wat een mooie taart zeg!!!

en ik heb geloof ik geen aanvulling hoewel de bloemetjes uitstekers ook wel erg handig zijn!!

11

Prachtig taartje.Geen wonder dat je er blij mee bent. Hij is heel goed gelukt. Prachtige bloemen en strik.

Groetjes Jennie

Wat de toekomst brengen moge,.......
Groetjes, Jennie

12

sorry dat vergat ik nog helemaal......wat een mooie taart, en de bloemen zijn ook zo mooi

Alles goed???? nee 3 fout

13

Heel mooi gemaakt!!

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

14

Wat een lieve reacties allemaal!! :-D Heel erg bedankt voor de complimenten dames, maar ik had natuurlijk wel een steuntje in de rug ;-)

En ook bedankt voor alle suggesties voor benodigdheden!

15

Wauw, zeg! wat een mooie taart! Zo mooi zag mijn eerste taart er helemaal niet uit! En mijn laatste eigenlijk ook niet :lol:

16 Laatst bewerkt door monicajanneman (27-09-2007 15:09)

hoi sabrina,
zoals ik gisteren al zei hij is helemaal super het is dat het buiten herfst is maar jou taart is echt een lente topper.
ik zie nog veel creaties langs komen van jou want je hebt het echt in de vingers.
gewoon proberen en vooral veel oefenen.

en doe thuis met je verjaardag e/o feestdagen  een stille hint wat jij nog echt nodig hebt (zielig bij kijken) omdat je zonder dat onderdeel geen mooie taarten kan maken.

gr monica
En mijn website is in de lucht www.monicake.nl

17

Heel mooi!! Ik vind het idee van een bosbloemen heel leuk!

Winkel en webshop in Houten. Voor PME & Wilton Cursussen. www.liescakeshop.nl

18

mooi zeg

en herken het wel hoor zou het liefst elke dag een taart willen bakken maar doe het toch maar niet.

19

Veel plezier met je taart, ziet er mooi uit.

Groetjes Lupe Foto's http://lupe.haaralbum.nl/
WINKEL/WORKSHOPS/ZOETERMEERhttp://www.taartencentrum.nl/

20

Wat een leuke vrolijke taart heb je gemaakt!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

21

Een hele mooie eerste taart! Ondanks het weer krijg ik er een "lente-gevoel" van!! ;)

22

Heel mooi geworden!! Van de webshop kan ik eigenlijk niet meer herinneren wat ik als eerste had, vind net zoals Marianne mijn cutting-wheel onmisbaar en tja eigenlijk heb ik bijna alles denk ik van de shop, haha :O

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

23

Ik vind je taart suuuper voor een eerste! Dat heeft Monica je heel goed geleerd!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

24

Hij is heel mooi geworden :Y!
Wat ik heel veel gebruik zijn paletmesjes gekocht bij de Blokker voor ik geloof 2,95. Verder gebruik ik de modelingtools (basissetje) heel veel en natuurlijk uitstekers in alle soorten en maten. Shop ze :)!

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

supermooi

wat ik als eerste aanschafte was een taartsnijder :) kon ik mooie rechte plakken maken. modelingtools zijn handig, zou alleen niet die goedkope doen die op de site staan, die zijn te plomp vind ik zelf.