1

Onderwerp: Nieuwschierig..hoe vervoeren jullie een stapeltaart

Ik ben reuze nieuwschierig hoe jullie stapeltaarten of die mooie kastelen vervoeren.
Had namelijk een barbietaart met een te lange barbie (voeten in de ondertaart geprikt) maar die krijg je zomaar niet van elkaar af, dan rijst barbie boven haar rok uit :D

Alles goed???? nee 3 fout

Re: Nieuwschierig..hoe vervoeren jullie een stapeltaart

dit komt heeeeel goed uit, mag vanavond een stapeltaartje vervoeren en ben nog steeds niet uit hoe...dus inderdaad hoe gaan we het doen? hahaha

3

ik doe altijd een anti-slipmatje er onder, zo eentje op de rol van bij de blokker, in een appelsien of banaan doos, met veel alu folie er rond.

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

da's een goeie, zo'n doos heeft ook niet van die hoge randen!

5

Ja, zo'n matje werkt perfect, die tip heb ik ook een keer gekregen en ik maak er dankbaar gebruik van. En dan gewoon voor de voorste passagiersstoel.

Succes

6

Nou ik dacht laat ik maar hierop eens reageren :

Ik vervoer hem : met een " sterk " iemand die hem tilt,. Ik had laatst 3 lagen voor 50 man gemaakt en die gene die sterk was tilde hem, ik in de auto zetten taartschaal op mijn schoot met de taart er natuurlijk op en voorzichtig rijden. Dit x was het bij mij in het dorp.

Mijn vriendin kwam laatst ook met een goed idee, die zei : alle lagen in taartdozen doen en dan vervoeren en op de plek zelf op elkaar zetten. En toen dacht ik : Oh ja dat kan ook !!!!!!

Succes !!!!!

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

7

In principe vervoer je een stapeltaart altijd in losse lagen, allemaal apart verpakt, wel goed voorbereid, gedeuveld etc.

Want hoewel een goedgemaakte stapeltaart staande wel wat kan hebben maar  stoten, hard remmen etc....is voldoende om een deuvel van de plaats te schuiven waardoor eht risico bestaat dat de gehele taart instort...

Het assembleren op de lokatie is meestal een fluitje van een cent.......

I believe in Sandy Claws

8

ja die optie zou ik ook kiezen
los van elkaar.

snel genoeg opgebouwd toch?

kost je wel 3 dozen enzo
maar die bereken je dan gewoon door

cateren is ook gebakjes maken :)

9

Ook zou ik de taart niet op mijn schoot zetten of op een stoel maar in de kattebak op een rechte ondergrond. Minder kans op verschuiven.

groetjes Francisca

10

Ik ga zaterdag voor mijn dochter een kasteel maken en aangezien we met veel kinderen zijn op het feestje, vier ik het bij ons op de rugbyclub en daar ga ik hem dan ook opbouwen. Over twee weken heb ik een bestelling voor een stapeltaart en de klant komt hem zelf halen. Twijfel erg of ik hem niet zal gaan brengen en ook terplekke op te bouwen!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

11

los heeft mijn voorkeur, maar dat is natuurlijk wel een probleem als je hem zelf niet kan opbouwen (maar misschien zeg je gewoon het probleem van de 'koper'), of als je een ranje wilt spuiten langs de zijkant...
Het blijft een risico vind ik, zelfs met lage taarten... :S

Mijn website: Presentaart

12

Wanneer ik de taart in de doos zet doe ik altijd een stuk antislipmatje (blokker)
eronder. (dat doe ik bij al mijn taarten) In mijn kofferbak zet ik de doos ook weer op een antislip.
Op de onderdoos niet ik 4 kartonnen hoekstukken zo hoog als de taart, daarop gaat de deksel. Gaat altijd goed.
Behalve een etagetaart (met pilaartjes) die vervoer ik los.

Groetjes Lupe Foto's http://lupe.haaralbum.nl/
WINKEL/WORKSHOPS/ZOETERMEERhttp://www.taartencentrum.nl/