1

Onderwerp: puzzelplaatje in vriezer?

Ik lees regelmatig dat men een gemaakt puzzelplaatje in de vriezer bewaard. Ik vraag me af waarom dit is, het plaatje blijft onder folie toch ook een paar dagen goed? Of is het omdat het er dan makkelijker op te leggen is? en gaat het dan niet erg glimmen en zweten als je het er uit de vriezer oplegt?

2

Re: puzzelplaatje in vriezer?

Ja, Ja en ja ;)
Dus: als je het even in de vriezer legt, kun je het makkelijker op de taart leggen. Maar er komt dan wel condens op, dus je moet het daarna even met rust laten.
Onder folie blijft het prima!

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Ik bewaar het niet in de vriezer, maar leg het er voor gebruik wel even in, dan wordt het goed stevig en gaat de transfer naar de taart een stuk makkelijker. En je hebt gelijk, het zweet wel een beetje als je het erop legt, maar dat is wel makkelijk omdat het dan meteen goed vastplakt aan de taart en na een poosje is het wel weer opgedroogd.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

4

Ik leg het voor gebruik ook even een half uurtje in de vriezer. Je legt hem dan veel makkelijker op de taart en door het 'zweten' plakt hij idd gelijk lekker goed vast. Tegen de tijd dat ik klaar ben met de verdere decoratie is het meestal al opgedroogt.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

5

Wat bedoelen jullie precies met 'puzzelplaatje' ? Is dat een uit verschillende kleuren samengesteld plaatje van bijvoorbeeld een stripfiguur of zo? (Hoog beginnelingsgehalte, ik weet het....)

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

6

:Y Dat klopt inderdaad!

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

7

en als ik het dan goed begrijp puzzel je dus een plaatje in elkaar (plak je dat trouwens nog op

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

8

Je kan je puzzelplaatje, afgedekt met folie, heel goed bewaren in een afgesloten doos. (ga geen merken noemen ;))
En dan een half uurtje voordat hij de taart opgaat de vriezer in en dan daarna gelijk op de taart.
Het is echt niet nodig om hem zolang in de vriezer te stoppen!!!

9

kokkie schreef:

en als ik het dan goed begrijp puzzel je dus een plaatje in elkaar (plak je dat trouwens nog op

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Berichten [ 9 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » puzzelplaatje in vriezer?