1

Onderwerp: hoelang is fondant en marsepein houdbaar

Ik weet dat er al heel wat onderwerpen op het forum over staan, maar toch maar zelf ook even een onderwerp beginnen.

Ik wil een grote hoeveelheid (5 kg) fondant en marsepein bestellen in emmers. Echter hoelang blijft t houdbaar in zo'n emmer??? Want ik bak (nog niet) ieder week een taart. Ben net begonnen met de hobby, maar vind het super leuk, dus lijkt t me goedkoper om ineens een grote hoeveelheid te kopen.

En ik weet ook niet zo goed welk merk fondant uit de webshop ik moet kiezen.

Iemand tips please???

Groetjes Amy
Taartjes kijken? Ga naar: www.sweetpie.mijnalbum.nl of www.smultaartjes.nl

2

Re: hoelang is fondant en marsepein houdbaar

leest mee..............:Y

Als het pad der vriendschap niet regelmatig wordt betreden, groeit het dicht.

hoi, er staat op beide een houdbaarheidsdatum ik had laatst besteld en mijn marsepein is tot mei 2008 en mijn fondant (ik kijk even) eind maart 2008 van ballina
ik meng ze meestal vind ik lekkerder smaken.
en anders inge even mailen en vragen welke datum ze nu bezig is.

gr monica
En mijn website is in de lucht www.monicake.nl

4

monicajanneman schreef:

hoi, er staat op beide een houdbaarheidsdatum ik had laatst besteld en mijn marsepein is tot mei 2008 en mijn fondant (ik kijk even) eind maart 2008 van ballina

Als je ze mengt, proef je dan de marsepein niet meer zo sterk?? Want ik houd persoonlijk helemaal niet van marsepein.

Groetjes Amy

5

Geloof me, die 5 kg is zo op. Ik wilde eerst ook niets halen, het duurde nog maar 3 weken voor ik 2 maanden wegging. Toch gehaald, wat denk je, week erop is het foetsie, op, gebruikt......... Terwijl ik ervoor nooit wat deed met marsepein/fondant.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

Sweetpie schreef:
monicajanneman schreef:

Als je ze mengt, proef je dan de marsepein niet meer zo sterk?? Want ik houd persoonlijk helemaal niet van marsepein.

dat is inderdaad de reden dat ik het doe ik hou zelf ook niet zo van marsepein maar hirbij moet ik echt opletten dat het op de taart komt anders blijven we nieuwe kleding kopen.

gr monica

7

monicajanneman schreef:
Sweetpie schreef:
monicajanneman schreef:

dat is inderdaad de reden dat ik het doe ik hou zelf ook niet zo van marsepein maar hirbij moet ik echt opletten dat het op de taart komt anders blijven we nieuwe kleding kopen.

Haha, heb je geen schort om dan?? Of iets 'ouds', wat vies mag worden?? maar die smaak is dus beter dan puur marsepein?? Ga ik binnekort maar eens proberen :)

Groetjes Amy

hoi hoi gaat niet om vies worden maar om dichtgroeien van al het snoepen van de marsefond.
:-) :-)

gr monica

9

hahaha ow daarom :D. Ja is niet goed he het snoepen. Ow en ik heb zo'n trek nu, in alles wat eetbaar is! Kan alleen bijna niks eten, omdat gisteren 2 verstandskiezen zijn getrokken. Leef nu op soep, yoghurt en wit brood zonder korstjes in kleine stukjes :(

Groetjes Amy

10

Ach gossie, das ook zielig dat je verstandskiezen eruit zijn en nu nauwelijks kunt eten!
Voor mij zou dat wel eens goed zijn.... een maandje of 2 nauwelijks kunnen eten :lol:

Enne... ik maak ook altijd marsefond, veeeeel lekkerder. Alleen fondant vind ik niet lekker. Alleen marsepein wel.
Gebruik alleen fondant als ik wit moet hebben.

11

Kun je marsepein ook mengen met mmf???