1

Onderwerp: Heerlijke witte creme voor tussen taart en om af te smeren.

Dit recept moet ik gewoon met jullie delen. Heb het net gemaakt en het is om je vingers bij af te likken. Het smaakt naar die heerlijke banketbakkerscreme.

250 gram roomboter
25 gram poedersuiker
425 gram klaargemaakte banketbakkersroom (pakje van oetker uit de supermarkt)
10 cl marasquinlikeur (ik heb het halve flesje gebruikt dus 5 cl)

De boter en de suiker tot een luchtig geheel mengen. Daarna geleidelijk de gladde, koude banketbakkersroom toevoegen en op smaak brengen met de marasquinlikeur.
Het geheel daarna nog zeker een kleine 10 minuten op de hoogste stand mixen want door de likeur gaat het mengsel eerst een beetje schiften. Echt waanzinnig lekker smaakt dit.

2 Laatst bewerkt door Mieke Verheij (13-09-2007 13:50)

Re: Heerlijke witte creme voor tussen taart en om af te smeren.

Klinkt superlekker!! Heb 't gelijk even overgenomen! Ga ik zeker eens proberen!

3

het lijkt mij ook wel lekker, heb alles in huis behalve de likeur, kan het ook met de rumsmaak van dr oetker?

Veel taart plezier

4

ja????? kan je ook andere smaak erbij doen???

5

Ik heb geen flauw idee. Ik denk dat je dat gewoon moet proberen.

6

ik heb er toch maar de rumsmaak van dr oektker ingedaan en het smaakte net als gewone botercreme met rumsmaak,dus de bankettersroom had ik er niet bij hoeven doen, maar weer iets geleerd was wel lekker

Veel taart plezier

7

Hoi,
Ik heb banketbakkersroom mix van de webshop kan ik deze hier ook voor gebruiken?
Zo ja hoeveel moet ik dan maken?
Alvast bedankt bianca

8

hoi

alleen roomboter en poedersuiker kan je invriezen weet jij of als je er banketbakkersroom in doet of je het ook in kan vriezen en kan ik er vanille
smaak in doen want ik maak kindertaarten en wil daar geen drank in  doen

9

Als je er geen drank in doet smaakt het gewoon zo als de vulling van een tompoes, dus dat vinden kinderen altijd lekker. Invriezen zou ik niet doen. Ik had een beetje over en dacht dat in te vriezen maar dat ging met het ontdooien mis. Het begon te schiften en werd dun. Ik heb het toen nog proberen te redden door eerst flink te mixen maar dat hielp niet. Toen heb ik er maar mascapone door gemengd om het een beetje te redden. Helaas bleef het vrij dun dus ik vries deze creme niet meer in.

10

Toch klinkt-ie, zonder likeur, best wel veel als het recept op de site van botercr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

11

Marianne schreef:

Toch klinkt-ie, zonder likeur, best wel veel als het recept op de site van botercr

I believe in Sandy Claws

12

Granny W. schreef:
Marianne schreef:

Berichten [ 12 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Ingezonden recepten » Heerlijke witte creme voor tussen taart en om af te smeren.