1

Onderwerp: vulling barbietaart

Hallo, ik ga voor het eerst een echte taart bakken! Ik ga beginnen met een barbietaart omdat die duidelijk omschreven staat. Ik heb bij de vullingen gekeken, en monchou bavarois met stukjes bastognekoek en kersenvlaaivulling lijkt me lekker, maar ook zwitsers room met geplette speculaas en mandarijntjes. Is het gewoon een kwestie van smaak, of zeggen jullie misschien dat de ene geschikter is dan de andere? En hoeveel speculaasjes of bastognekoeken gaan er dan doorheen? Alle tips zijn van harte welkom, want ik hoop in de toekomst veel taarten te gaan maken!!
groetjes, anita

Wacht niet op het leven, het leven wacht op jou
Groetjes van anita

2

Re: vulling barbietaart

Hoi Anita, leuk dat je gaat beginnen, en errug leuk een barbietaart!!
In principe kun je alles kiezen wat je wilt aan vulling, ik vind zelf bij de barbietaart dat een gewone vulling handiger is omdat ik zelf dunne lagen vulling doe bij de tulbandvorm en veel lagen ipv normaal gewoon 2 dikkere lagen.
En je moet even opletten dat je wel een dijkje van botercreme gebruikt anders gaat je marsepein smelten bij je gekozen vullingen van hierboven.

Voor de speculaasjes en bastognekoeken zou ik er gewoon een paar nemen, verkruimelen en erdoor doen, eventueel even proeven of het zo goed is, zoniet nog een beetje erbij ;)

Veel sukses!!!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

3

Re: vulling barbietaart

Als aanvulling op Lara zou ik ook nog even kijken of je plek hebt in je koelkast, want volgems mij moeten bijvoorbeeld bavarois en zwitserse room in de koelkast bewaard, en een barbietaart is toch wel vaak aan de maat ;)

Maar misschien heb je wel een hele grote koelruimte, dan heb ik niks gezegd :+

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag