1

Onderwerp: Hoelang kan de taart met marsepijn zonder koelkast staan?

Ik wilde graag weten hoelang ik een taart met marsepijn kan laten staan in de koelkast en zonder.

Dan weet ik namelijk of ik hem dit weekend al kan maken terwijl hij voor dinsdag bestemt is.

alvast bedankt

gr Dorinda

2

Re: Hoelang kan de taart met marsepijn zonder koelkast staan?

Het hangt niet zo zeer van de marsepein af (juist niet eigenlijk), als wel van de vulling.
Waar wil je hem mee vullen?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

met botercreme en een klein beetje jam.

gr Dorinda

4

Gewoon niet in de koelkast hoor :) Gaat-ie alleen maar van zweten en zowel marsepein als botercr

5

oh dat is een goed idee. en afdekken? Moet ik het met folie doen of zo??
gr Dorinda

6

Heb je misschien een taartdoos? En anders niet strak in de folie hoor. En als het kan wel wat koel in huis (ha, ik bewaar hem dan in de slaapkamer overdag, want koelste & veiligste plek in huis (op het noorden en poezen-vrij :+).

7

Haha ja dat is handig ja. Nee heb geen taart doos (worden er ook drie op elkaar) Zal ik de vers houd folie wel losjes eromheen wikkelen. En dan maak ik hem zondag af. (ben een zenuwen moos dus wil alles precies hebben)
Hartstikke bedankt voor je hulp.

gr Dorinda

8

Ik zit nog even over die vershoudfolie te denken; misschien dat iemand anders een ander idee heeft, maar ik zou het zelf eigenlijk helemaal niet gebruiken. Eerder nog z

9

Oh is dat niet zo slim dus?? Nou ik heb tot zondag dus als iemand nog een ander idee heeft hoor ik het wel haha.
Ik zal hem zeker showen.

Droogt de marsepijn niet uit zonder verpakking????
gr Dorinda

10

Ik heb vorig weekend mijn barbietaart in een vuilniszak in de tuin gezet met de wasmand erover heen (voor alle katten etc) en een zware steen erop, misschien een tip?, zag er de volgende dag prima uit

Alles goed???? nee 3 fout

11

Mij lijkt die kartonnen doos een prima idee. Dan kan de taart toch nog ademen zeg maar. Met plastic kun je toch (denk ik) problemen krijgen met zweten van de marsepein. Luchtdicht en marsepeinen taart gaat bij mij nooit goed samen.

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

12

Ik heb met mijn taart in de tuin in vuilniszak (wel met een trekkoord dus echt luchtdicht zal het niet geweest zijn) totaal geen last van zweten gehad, ik wel toen ik het plastic openmaakte om te kijken of mijn baksel nog heel was haha

Alles goed???? nee 3 fout

13

Heb inmiddels een grote doos gevonden die ik eroverheen kan zetten. Bedankt voor al jullie hulp.
Groetjes Dorinda