1

Onderwerp: 15 cm doorsnede

Ik wil straks mijn eerste taart bakken...kan alleen de juiste verhouden niet vinden, ook niet bij felicitaartjes.nl... Er gaat 1.2 l water in!...
Ik heb de biscuitmix van de webshop! Heluuppp....how to bake!
Alvast reuze bedankt!

2

Re: 15 cm doorsnede

Ehhhmm... Zoek de verhoudingen op van een taart van 20 cm doorsnede en vermenigvuldig de hoeveelheden van de ingredienten met 0,75?
Namelijk: 20 x 0,75 is 15, dus als je dit op de ingredienten toepast moet het uitkomen lijkt me. Succes!

Groetjes, Marielle

aha...tja, zo had ik het nog niet begrepen...
ik kom dus voor een 15 cm doosnede bakblik uit op:

150 gr biscuitmix
13.5 ml water
2.25 eieren..

Wordt leuk afmeten! Dank je Marielle!

4

Als je 15 cm bakblik goed hoog is (van wilton of zo) dan zou ik gewoon de verhoudingen aanhouden van een 20 cm bakblik. Krijg je meteen een mooie hoge taart.

5

Ik heb het even in mijn excelschemaatje ingevuld en dat levert
125 gram mix, 99 gram ei en 13 gram water op (ml en gr van water is hetzelfde).
Dus ei gewoon breken en wegen, heb je restjes doe je dat door een omelet tussen de middag ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

hmmm jammie! hahah...

Ik inderdaad die van Wilton gekocht, zo;n heel licht aluminium bakblik...Stroomt dat niet over dan, als ik het aanhou voor een 20 cm vorm??

200 gr mix, 18 ml water en 3 eieren (166 gr)??

7

Nou... 200 gram mix doe ik in een Wilton bakblik 'van 20cm als-ie niet heel hoog hoeft te worden, en dan komt het alsnog tot de rand.. dus ik geloof toch echt dat ik voor 15cm wat minder zou doen ;) Of uit voorzorg een randje bakpapier erlangs? Hoog is natuurlijk w

ik zag al me vanmiidag heel de over schrobben! hahahha...
Nou ik ga eens aan de gang, eerst eggs opwarem in een bakje water en mixen maar! Wish me luck! haha

als ik niet zeker weet of hij over de rand komt zet ik er al direkt een kraag in van bakpapier, mocht hij dan te hoog worden tov je vorm wordt hij mooi en hoog van vorm.
Als je niet weet wat een kraag is dat is een strook bakpapier die ong. 3 a 4 cm hoger is dan de hoeegte van je blik en die doe je tegen de zijkanten aan de binnen kant aan zodat je je bakblik hebt verhoogd bij de rand.)

succes

gr monica
En mijn website is in de lucht www.monicake.nl

10

thanks!! echt, schrijf alle tips op!

Nou hij staat in de oven... tjee, zulk beslag heb ik nog nooit gemixt...lijkt net satijn! (is dit goed trouwens) het glanst ook helemaal...echt heel mooi! Mara of het goed is, zou niet weten... Tis heeeeeeel anders dan je huis-en-tuin cake beslag! hihihi!

Nagoed, nu kijken of het wil rijzen!... als het iets is, fotografeer ik het! haha :-D

het glanst inderdaad en ziet eruit als bijna stijfgeklopte slagroom alleen iets geler.

be bennieuwd naar je resultaat

gr monica

12

Over een 15 min is de baktijd om, zal ik de oven dan uit zetten en hem in de oven laten afkoelen? Of eruit halen en met bakblik en al laten koelen?? Tjee wat een uitvinderij zeg! hahha

13

Te laat, want als het goed is is je baktijd om, maar na checken of-ie gaar is (met sat

14

nou hijs hoog! hahaha... ik dacht echt, op een gegeven moment, dat wordt poetsen, mijn hemel, wat gaat dat snel zeg... (ja echt, als een deus voor de oven gekeken...)

Hij staat nu op de aanrecht, koel hem effies wat af en dan hopen dat het los laat... denk maar niet dat ik met een mes langs de zijkanten gaan, is Mr Wilson niet zo happy mee denk..

15

Tadaaaaa:

http://img.photobucket.com/albums/v212/Dorieneliane/Dorien02/taart01.jpg

denk dat ik de onderkant  maar even recht snij... Ben er echt tevreden over, zo'n eerste taartje! nu het leukste!

16

Haha, gefeliciteerd alvast met dit resultaat :Y

17

mooi hoog hoor! Dat lukt mij toch niet echt zo helaas.
Toch maar Wiltonblikken kopen en ik bang.

Wow! Die is hoog geworden! Super! Enne...veel plezier met het bekleden ;)

jeminee die is super

gr monica