Onderwerp: Lotus bloem ?
Ik moet volgend weekend een taart maken met een Lotus bloem.... Ik heb een uitsteker Sunflower/Daisy/Gerbera plunger 70mm. kan het daarmee of raden jullie mij iets anders aan?
groetjes Wendy
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Lotus bloem ?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik moet volgend weekend een taart maken met een Lotus bloem.... Ik heb een uitsteker Sunflower/Daisy/Gerbera plunger 70mm. kan het daarmee of raden jullie mij iets anders aan?
groetjes Wendy
Oh dat zou ik ook graag willen weten. Mijn dochter heet Lotus, dus daar zou ik altijd wat mee kunnen natuurlijk!
Ik zal eens googelen, misschien vind ik wat.
Groetjes,
Barbra
ik heb een taartje gemaakt met een kleine lotus erop (doorsnede 8 cm?). Hij staat op de show-off, bij iets van 'eindelijk weer internet...'
Ik heb me een beauty gevonden:
Wauw! Wauw! Wauw! Jeetje wat is dit gaaf zeg.
Zoiets zou ik graag willen maken.
Ben bang dat ik alleen nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeel moet oefenen.
Hahahahahah, en waar is die Howto als je hem nodig hebt?
Waar een wil is... is how-to weg
Wauw! Wauw! Wauw! Jeetje wat is dit gaaf zeg.
Zoiets zou ik graag willen maken.
Ben bang dat ik alleen nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeel moet oefenen.
Hahahahahah, en waar is die Howto als je hem nodig hebt?
Schilderen is anders heel simpel, je kunt dit om 2 manieren doen, gewoon schilderen met eetbare kleurtjes (poeders aangemaakt met alcohol) de kleuren kun je het beste 'verstevigen' met wat superwhite tjdens het werk, of werken met brushembroidery, een specifieke techniek waar je lijntjesspuitwerk maakt en die 'vervaagt' met een vochtig penseel.
http://homepages.nildram.co.uk/~porter1 … _roses.jpg
Beiden 'bouw' je dus op.
Ook een mogelijkheid is airbrushwerk. daar moet ik dus nodig mee aan de gang..
gewoon schilderen met eetbare kleurtjes (poeders aangemaakt met alcohol)
Heb je voor schilderen van die 96% alcohol nodig? Of kan het ook met gewone brandewijn? En kan ik pastakleurtsof gewoon verdunnen met alcohol/brandewijn?
Ik heb laatst kleurpoeder aangemaakt met brandewijn, maar dat heb ik gebruikt om marsepein mee te kleuren. Ik heb me nu toch een mooie kleur rood!!!!! Oehhh dat worden hele mooie rozen! Maar dat terzijde.
Granny W. schreef:gewoon schilderen met eetbare kleurtjes (poeders aangemaakt met alcohol)
Heb je voor schilderen van die 96% alcohol nodig? Of kan het ook met gewone brandewijn? En kan ik pastakleurtsof gewoon verdunnen met alcohol/brandewijn?
Ik heb laatst kleurpoeder aangemaakt met brandewijn, maar dat heb ik gebruikt om marsepein mee te kleuren. Ik heb me nu toch een mooie kleur rood!!!!! Oehhh dat worden hele mooie rozen! Maar dat terzijde.
Je kunt de 96% gebruiken (vervliegt beter, bijna geen vocht) maar ik heb hier 60% staan die het ook goed doet en toen ik die nog niet had gebruikte ik wodka of jenever ) Je moet alleen wat voorzichtiger zijn door het vocht, je kunt niet makkelijk laagjes over elkaar leggen omdat je door het vocht de suiker eronder makkelijker oplost...gewoon langzaam werken en de kleuring opbouwen, ik werk zowel nat als droog, een voorbeeld staat hier op mijn andere site:
http://derizann.spaces.live.com/photos/ … CF484!128/
Ik weet niet welke je bedoelt met 96% alcohol, maar niet die van bij de drogist kopen hoor, die is echt niet voor inname bedoeld. Medicinale alcohol is heel wat anders dan gewone alcohol, je kunt beter wodka oid gebruiken.
Ik weet niet welke je bedoelt met 96% alcohol, maar niet die van bij de drogist kopen hoor, die is echt niet voor inname bedoeld. Medicinale alcohol is heel wat anders dan gewone alcohol, je kunt beter wodka oid gebruiken.
Er is 96% alkohol te koop, die wordt normalerwijs gebruikt voor verschillende zaken met voedsel/drankbereidingen etc........en is zeker niet medicinaal alhoewel ik mensen ken die drinken op voorschrift )
Waar koop je bruikbare alcohol?
Waar koop je bruikbare alcohol?
In je mailboxje........
Het gaat dus om "pure" of "zuivere" alcohol. Ik neem aan dat dat hetzelfde is. Deze is ongeveer 3 tot 4x zo duur als gedenaturaliseerde.
Marianne, bedoel je met medicinale alcohol gedenaturaliseerde alcohol? Dit had ik in huis en ik heb toch maar even opgezocht wat dit was. Volgens Wikipedia is dit alcohol waar iets aan toegevoegd is, waardoor het NIET geschikt is voor consumptie.
Het gaat dus om "pure" of "zuivere" alcohol. Ik neem aan dat dat hetzelfde is. Deze is ongeveer 3 tot 4x zo duur als gedenaturaliseerde.
Marianne, bedoel je met medicinale alcohol gedenaturaliseerde alcohol? Dit had ik in huis en ik heb toch maar even opgezocht wat dit was. Volgens Wikipedia is dit alcohol waar iets aan toegevoegd is, waardoor het NIET geschikt is voor consumptie.
Klopt, dit is om tegen te gaan dat het gebruikt/gedronken wordt zonder accijns erover te betalen.......
Het gaat dus om "pure" of "zuivere" alcohol. Ik neem aan dat dat hetzelfde is.
Ja. met accijns erop, hier kun je dus gebruik van maken voor je schilderwerk, likeur maken etc.......
Ja, dat bedoelde ik. Soms lijkt het eenvoudig om 'even een flesje alcohol' bij de drogist te halen, maar hier moet je dus niet op je taart mee werken.
Deze wijsheid heb ik trouwens hier van het forum, gepost door iemand die wist waar ze het over had.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Lotus bloem ?