Onderwerp: Ja hoor, ze is er weer..

Heb een opdrachtje en heb voor het gemak in mijn agenda gezet dat ik die taart maken moest.. Wat gebeurt er, ik dacht dus dat die taart op die dag klaar moest.. nee dus, een dag later...
Ingewikkeld he ?

Nu zit het dus zo, dat ik de taart vanmiddag gevuld en bekleed heb, terwijl hij vrijdag pas aangesneden wordt. Het is een bolletje ( ikea)  en ik heb geen doos waar ik hem eventueel in in kan vriezen.. hmm,.. ik lees allemaal verhalen van ontdooien, plakken, smelten en 24 uur van te voren uit de vriezer halen..

Ik snap het niet meer zo goed..  Ik weet dat hij vrijdag echt nog wel te eten is..

Maar , wat zouden jullie doen? Is hier een BESTE oplossing voor ??
xx mo

2

Re: Ja hoor, ze is er weer..

Wat zit er voor vulling in de taart?

3

Inderdaad ligt weer aan de vulling, als het gewoon botercreme is, is ie vrijdag nog goed en ook lekker!!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

ja, het is bbr, jam en slagroom, maar daar maak ik me niet zo'n zorgen over.. Had namelijk met mijn probleem met de bruidstaart ook woensdag de slagroom gemixt, en wats ervan over was, had ik in de koelkast bewaard, lekker koel en hij was vrijdag echt nog prima te eten!

Zouden jullie hem gewoon in de koelkast bewaren dan ? Om het gedoe met smelten van invriezen te voorkomen?

x THX!

5

Slagroom dagen buiten de koelkast bewaren in een taart verwerkt is een prima manier om een zure taart of erger nog, zieke mensen te krijgen.........

I believe in Sandy Claws

Nee, ik bedoel OF vriezer OF koelkast
:lol:

7

Moosdoosparaplu schreef:

Nee, ik bedoel OF vriezer OF koelkast
:lol:

:)) Sorry , was niet geheel duidelijk :)

Zweten/smelten etc is ook mogelijk bij koelkast, verpak je cake in een taartdoos of cakecontainer, als hem uit de koelkast  haalt vrijdag inde doos/container rustig  op temp laten komen om zoveel mogelijk condens te verwijden...houdt de taart altijd zo kort mogelijk buiten de koeling, moet hij 'mooi' staan dan zet hem liefst op een koele plek weg .

I believe in Sandy Claws

Bedankt, het komt weer helemaal goed.. !!

waar zou ik zijn zonder dit forum he...;)

9

Moosdoosparaplu schreef:

waar zou ik zijn zonder dit forum he...;)

Aan het werk........? (gijns)

I believe in Sandy Claws

hmmm..... je slaat de spijker op zijn kop..
In bed, in dit geval.. dat is waar ik zou zijn als ik niet verslaafd was aan de pc :lol:

11

Moosdoosparaplu schreef:

hmmm..... je slaat de spijker op zijn kop..
In bed, in dit geval.. dat is waar ik zou zijn als ik niet verslaafd was aan de pc :lol:

Je bent niet de enige hoor, ik zou nu moeten rusten, beetje tv kijken wachten tot mijn meds werken, inplaats daarvan zit ik op 5 forums vragen te beantwoorden en iets te bestellen in Engeland.......en heb ik net eindelijk een paar colourshapers gevonden bij een online store in Neder;and en besteld..... :)

I believe in Sandy Claws

oh wow, dat geeft een kik he, zit je toch niet voor niets achter de pc ;)
Welterusten, moet naar bed met mijn zoontje..
Ja, schandalig.. die wil niet zonder mij gaan slapen.. hij is 2, dus hoeft gelukkig  nog niet naar school en slaapt overdag.. ( voordat er vragen komen hihiH)

x