1

Onderwerp: Gezocht magere varianten voor vulling en botercreme?

Ik ben nieuw in taartenbakwereld maar heb net mijn supergoed gelukte barbietaart af (had nog nooit anders dan zandkoekjes gebakken) en nou pak ik elke gelegenheid aan om te oefenen....nu dus voor iemand die aan de lijn is, hebben jullie tips om magere varianten voor vulling en dichtsmeren met botercreme?
groetjes Petra

Alles goed???? nee 3 fout

2

Re: Gezocht magere varianten voor vulling en botercreme?

Mousses van magere kwark of yoghurt, vruchtenvullingen zoals vlaaivullingen vers of uit blik, geen dijkjes maken van botercreme maar de taart 2 keer doorsnijden, middelste plak het gehele midden uitsnijden, licht insmeren emt botercreme en daar je vulling in doen.:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=11536

Danuta ( 57 kilo afgevallen.....helaas zonder dieet :)

I believe in Sandy Claws

3

bedankt voor je reactie, ik ga zeker wat uitproberen, alleen wil ik m toch wel met marsepein versieren (oeps....) want daar weet ik echt geen magere variant van om te bekleden.
en wat supergoed dat je 57 kilo ben af gevallen, Ik ben zelf 24 kilo en moet nog 28 kilo kwijt maar dan wel mbv de weight watchers en de cususleidster wordt 60 en ik wil een taart bakken.

Haha, dat zal ze je in dank afnemen, een taartje. De cursusleidster moet namelijk eerst zelf ook zoveel kg zijn kwijtgeraakt voordat ze uberhaubt voor de "klas" mag staan. En ze mag ook niet aankomen (ja zijn best streng hoor, die WW)

En WAUW 57 kg er af, was er nog wel wat van je over???? Geen dieet, hoe dan wel?

Mijn taartjes zijn ook te zien op: http://mamasas.mijnalbums.nl/

5

Beautiful Creations schreef:

En WAUW 57 kg er af, was er nog wel wat van je over???? Geen dieet, hoe dan wel?

Ik heb een hormonale afwijking sinds de puberteit, dat samen met een tijd in een rolstoel en hormoonpreparaten maakten mij erg dik, nu in de overgang en hormonen schijnen anders te werken val ik af.........er is nog genoeg over hoor, ik woog 130 kilo na de laatste predkuur......als ik deze winter uit mijn wheely kan blijven dan ben ik misschien wel helemaal normaal qua gewicht :)

I believe in Sandy Claws

6

hallo Lune,

er bestaat wel suikervrije marsepein. Ik weet alleen niet hoeveel dit in calori

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

7

Hoi,
Ik had laatst hangop gemaakt van yoghurt, vers fruit door de blender en dit bij de hangop en dit weer op de cake.

Was erg lekker.

groetjes,
Miriam

8

ria schreef:

hallo Lune,

er bestaat wel suikervrije marsepein. Ik weet alleen niet hoeveel dit in calori

I believe in Sandy Claws

9

Ach, dan pulkt ze de marsepein er maar af, ik vind dat jullie allemaal supertaarten maken, geweldig, ik heb dus pas 1 taart gemaakt, wel gelijk een barbietaart, maar aardig gelukt. gelukkig heb ik jarenlang als hobby fimokleien gehad, trollen, heksen, draken etc en marsepein en fimoklei....het scheelt niet zo heel veel, marsepein is iets moeilijker, fimo smeert wat makkelijker uit,  maar ik geloof dat ik een nieuwe hobby heb gevonden hihi

10

oh granny, leek als ik ben......hoe maak je zo'n mousse met kwark en/of yoghurt

Berichten [ 10 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Gezocht magere varianten voor vulling en botercreme?