1

Onderwerp: Wat combineren bij mango-yoghurt vulling? Spoed!

Ik ben bezig met twee taarten voor mijn moeder en ik heb voor

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

2

Re: Wat combineren bij mango-yoghurt vulling? Spoed!

Heb je misschien geen nogatientjes liggen, lijkt me ook lekker met slagroom ertussen.

3

Wat zijn nogatientjes? :D Ik denk een soort koekjes? Ik heb ze in ieder geval niet :).

www.detaartentantes.nl

4

Zou advocaatvulling erbij smaken? Dat kan ik ook nog maken en Bailey's-vulling ook, maar dat lijkt me weer lekkerder met chocolademousse.

www.detaartentantes.nl

5

Ik weet het niet, ik zou juist niet voor een sterke smaak gaan, lijkt me zo jammer van de mango-yoghurt vulling. Is een eenvoudig laagje jam niet iets, of denk ik nou te simpel? ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Ik ben bang dat het met jam te zoet wordt en m'n moeder vroeg speciaal om een niet zo'n zoete taart, verder maakte het haar niet uit.
Ik heb zojuist de chocolademousse gemaakt, althans hij staat nu in de koelkast af te koelen en als hij klaar is pak ik gewoon een lepel en doe van beide vullingen er wat op en dan proeven :). Ik bedacht me namelijk dat chocolade-ijs ook heerlijk is met mango-ijs :Y.
Ik laat het nog wel even weten en meer idee

www.detaartentantes.nl

7

Volgens mij kan de citroenkwark er prima bij hoor ;)

8

Een simpele laag slagroom met een lepeltje jam of lemon curd als extra laag?! Daar word het niet zoet van en blijft het smaak accent op de mango-joghurt vulling liggen.
Succes!

9

Ik zou inderdaad ook voor iets citroenigs gaan. Lemoncurd is altijd lekker, wat mij betreft bijna overal bij. Je zou het door de roomkaas of mascarpone kunnen doen, maar gewoon zo een dun laagje is ook lekker en niet zo overheersend.

Combineren met chocola zou ik zelf niet zo gauw doen...

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

10

Nogatientjes zijn die noot/suiker kruimeltjes van Dr Oetker

http://www.oetker.nl/webgate/niederlande/OetkerNL_WG5_3.nsf/vwByID/CB5B3EA734764ED6C125716A00279D9E/$FILE/Nougatine.gif

11

Ik zou er een laagje zurige jam bij doen :) Mijn moeder heeft een heleboel potjes rode bessenjam staan, zelfgemaakt. Heerlijk vind ik dat.. De viervruchtenjam is wel beetje een zure jam geloof ik?

12

misschien iets heel neutraals zoals bbc of zwitserse room met een dun laagje magopulp op?

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

13

MAg ik het recept voor de mango-yoghurt vulling van je?:)

14

Lemoncurd of citroenmousse lijkt mij. Een laag gesmolten chocola lijkt me ook wel wat...

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

15

Ze zijn vast al af, maar ik vind de combinatie mango/citroen echt superlekker, had dat ook in de bruidstaart gedaan die ik laatst maakte, en dat viel enorm in de smaak. De citroensmaak geeft het een frisse noot.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

16

Of misschien een laagje gesmolten chocolade met daar overheen een laagje abricozenjam?? :9

Groetjes, Annette
Al mijn foto's zijn te zien op http://www.felicitaartjes-annette.mijnalbum.nl/

17

ik zou gewoon en laagje banketbakkerroom er bij doen is ook heel neutraal (vind ik)

18

Ze zijn inderdaad al af :), 1 is zelfs al op en hij was heerlijk :Y. Het is geworden:
1 met de combinatie mango-yoghurtmousse en citroenkwarktaartpudding (leuk woord voor scrabble trouwens ;)) en 1 met de combinatie mango-yoghurtmousse en chocolademousse. De laatste is al op en die combi was lekker, vanavond nog even van de andere proeven, maar dat komt wel goed denk ik :).
Die mango-yoghurtmousse was trouwens niet zelf gemaakt hoor, maar van dr. Oetker, vorige week gekocht bij de Hanos en die wilde ik graag uitproberen (en ik hou hem er in :Y).
Bedankt voor het meedenken allemaal en de nogatientjes zijn inmiddels in huis! :lol:

www.detaartentantes.nl