1

Onderwerp: bekleden met cocos

Hoi Allemaal,
Ik heb 2 weken geleden mijn eerste taart gemaakt ik heb er cocos over een gestrooid maar hoe kan je de zijkant van de taart bekleden met cocos of amandel schaafsel of andere verziersels? er zat meer op mn aanrecht dan op de taart.:s
heeft iemand een tip?
alvast bedankt bianca

2

Re: bekleden met cocos

Wat heb je nu gebruikt? Ik denk dat ik zelf botercr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

bianca1982 schreef:

Hoi Allemaal,
Ik heb 2 weken geleden mijn eerste taart gemaakt ik heb er cocos over een gestrooid maar hoe kan je de zijkant van de taart bekleden met cocos of amandel schaafsel of andere verziersels? er zat meer op mn aanrecht dan op de taart.:s
heeft iemand een tip?
alvast bedankt bianca

Kruimcoating die je het beste met een brede spatel, spatel plat (of je hand) recht naast de cake, strooisel erop en nu de spatel net niet de cake rakend op een licht gekantelde manier naar boven bewegen zodat het strooisel tegen de cake (bedekt met iets plakkends zoals botercreme) aan 'valt', intussen die kant van de cake iets omhooghoudend....

Je kunt ook bekleden met plakjes cocosbrood.......

Is het een redelijk stevig cake niet gevuld met een zware natte vulling kun je (de bovenkant nog onbewerkt, de cake met de zijkanten ingesmeerd gewoon door strooisel rollen. Gewoon platte hand aan iedere kant van de cake en deze tussen je handen door het strooisel rollen dat je op een velletje bakpapier hebt gestrooid.

I believe in Sandy Claws

4

Voor rechtshandigen: zet je taart op je vlakke linkerhand, vlak boven het aanrecht houden (kartonnetje eronder!), breed plat schaaltje rechts naast je taart zetten, met je rechterhand een hanvol strooisel pakken en zachtjes tegen de zijkant van de taart drukken I(die je natuurlijk wel met iets plakkerigs hebt ingesmeerd). Ondertussen je linkerarm draaien zodat je rondom de hele taart komt. Wat je teveel aan strooisel op je hand had, terug laten vallen in het schaaltje. Telkens nieuwe handvol pakken.
Indien nodig rondje herhalen.

Voor linkshandigen andersom natuurlijk. Althand dat neem ik aan (ben zelf rechtshandig).

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

5

Bedankt voor jullie reacties, ga het donderdag uit proberen.
groetjes bianca

6

bianca1982 schreef:

Bedankt voor jullie reacties, ga het donderdag uit proberen.
groetjes bianca